شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
وقف و حوزه های علمیه

حوزه/ حجت الاسلام صفری گفت: همایش "وقف و حوزه های علمیه" در اسفراین به مناسبت دهه وقف برگزار می شود.

حجت الاسلام علی اکبر صفری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: همایش "وقف و حوزه های علمیه" 11 آذر ماه جاری در اسفراین برگزار می شود.

وی افزود: همایش وقف و حوزه‌های علمیه اسفراین با حضور مدیران، اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه و مسئولان ادارات اوقاف خراسان شمالی و شهرستان اسفراین و واقفان و خیران استان برگزار می شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با اشاره به کاستی ها و کمبودهای موجود در حوزه های علمیه استان، بر مشارکت بیشتر واقفان و خیران برای رفع این کاستی ها تأکید کرد.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه هیچ‌گاه به دولت ها و حکومت ها متکی نبوده و با مشارکت مردم و خیران اداره می شوند، گفت: بر همین اساس امروز هم باید خیران و واقفان برای توسعه مدارس دینی و رفع مشکلات حوزه های علمیه وارد عرصه شوند و با ثبت موقوفاتی با نیت حوزه‌های علمیه برای رفع کاستی های موجود در این بخش تلاش کنند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی افزود: البته در سالهای اخیر با برگزاری همایش های وقف و حوزه های علمیه و مشارکت واقفان برای ثبت وقف با نیت حوزه‌های علمیه و توسعه این مراکز وقف در این حوزه افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به رویکرد سازمان اوقاف و امور خیریه تلاش شده تا با ارائه مشاوره به واقفان، وقفهای جدید در خراسان شمالی با نیات نیازهای روز جامعه به ثبت برسند تا از این ظرفیت در تمام بخش های جامعه بهره برداری شود.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha