جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
وقف

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با اشاره به اینکه ۵۵ وقف جدید از ابتدای امسال تاکنون در استان به ثبت رسیده است، گفت: ارزش ریالی این موقوفات بیش از ۱۵ میلیارد ریال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام سیدمحمدجواد رئوف‌ سیدنژاد، پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اعلام این خبر، اظهار داشت: این موقوفات با نیت مساجد، برنامه های فرهنگی، قرآن، حضرت زهرا (س)، کودکان بی سرپرست، کمک به نیازمندان، کمک به معلولان و بیماران سرطانی و سایر موارد به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد موقوفات به ثبت رسیده امسال نسبت به سال گذشته رشد داشته است، افزود: این وقف ها در سامانه وقف ثبت شده است و تعدادی از این موقوفات نیز در مراحل تکمیل مدارک است که به محض تکمیل مدارک در سامانه به ثبت می رسند.

حجت الاسلام رئوف سیدنژاد همچنین پروژه های افتتاحی به مناسبت فرا رسیدن دهه وقف را برشمرد و گفت: به مناسبت دهه وقف چهار پروژه عمرانی در شهرستان های بجنورد، شیروان و جاجرم به بهره برداری می رسد که 2 پروژه موقوفاتی و 2 پروژه مربوط به امامزادگان است.

وی، سرمایه گذاری در موقوفات را مهمترین رویکرد این نهاد دانست و اظهار داشت: تاکنون احیای هفت مورد موقوفه در شهرستان بجنورد در دست اقدام و پنج مورد نیز در شهرستان شیروان در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با اشاره به اجرای طرح جامع امامزاده سلطان سید عباس (ع) بجنورد، گفت: روند اجرای این پروژه کند است و  صرفا تاکنون این طرح 10 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح از سه سال پیش آغاز شده، ولی به علت کمبود اعتبار پیشرفت فیزیکی آن کند است، افزود: برای اجرای این طرح تنها یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار دولتی اختصاص یافته و مابقی هزینه ها از محل درآمد امامزاده و کمک های مردمی هزینه شده است.

حجت الاسلام رئوف سیدنژاد همچنین در ادامه با بیان اینکه 6 تا ۱۶ آذرماه جاری به عنوان دهه وقف نامگذاری شده است، گفت: به همین مناسبت ویژه برنامه هایی به مناسبت این هفته در استان در نظر گرفته شده است که طی این ده روز به اجرا می رسد.

وی با اشاره به اینکه برنامه های این دهه با محوریت شعار «همه واقف باشیم» در سطح شهرستان های استان برگزار می شود، اظهار داشت: برگزاری همایش وقف و رسانه، وقف و ترویج فرهنگ اهل بیت(ع)، وقف و ترویج فرهنگ قرآنی، وقف و بقاع متبرکه و زیارت، همایش وقف و حوزه های علمیه، وقف و محرومیت زدایی، همایش وقف و سلامت، وقف و خانواده، وقف و اقتصاد مقاومتی و وقف و علم و فناوری از جمله برنامه های اجرایی در این دهه به شمار می رود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی همچنین با اشاره به اقدامات این اداره کل به مناسبت ایام اربعین حسینی و خدمات دهی به زائران پیاده اربعین گفت: در ایام اربعین حسینی یک میلیارد ریال از محل کمک های خیرین اقلام غذایی و رفاهی خریداری و به مرزهای کشور ارسال شد.

وی با بیان اینکه 350 میلیارد ریال اقلام خوراکی به زائران پیاده حرم امام رضا(ع) نیز به مناسبت ایام عزاداری دهه آخر صفر کمک شده است، اظهار داشت: 70 میلیون ریال نیز به صورت نقدی به این کاروان ها کمک شده و در ۲۴ ایستگاه صلواتی که برای زائران پیاده علی بن موسی الرضا (ع) در مسیر پیاده روی برپا شده نیز خدمات رسانی می شود.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha