سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام حسن ترابی امام جمعه بروجرد

حوزه / امام جمعه بروجرد گفت:روحانیت برای گسترش و ترویج فرهنگ وقف و افزایش موقوفات عزمی جهادی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از لرستان، حجت الاسلام والمسلمین حسن ترابی، ظهر امروز در جلسه هفتع وقف و برگزاری همایش استانی وقف و روحانیت، که در دفتر امام جمعه بروجرد برگزار شد با اشاره به اینکه وقف از سنت های حسنه و مورد تاکید دین مبیت اسلام است، گفت: وقف صدقه ای جاریه است که برای رفع خلاء های موجود جامعه به کار گرفته می شود و می تواند منشاء برکات فراوانی در حوزه های مختلف باشد.

وی با بیان اینکه دردین مبین اسلام نسبت به انفاق،نیکوکاری و مشارکت در امور عام المنفعه نیز سفارش ویژه ای شده است تصریح کرد:موقوفات بدلیل جاودانگی کاربرد بعد از وقف می توانند به گسترش امور دینی و اخلاقی جامعه کمک کنند.

امام جمعه بروجرد با اشاره به اینکه تبلیغ ،ترویج و گسترش فرهنگ وقف نیازمند فرهنگ سازی و نیاز سنجی برای موقوفات است افزود:در این خصوص مبلغان، مروجان دین و واقفان خیر اندیش باید همت خود را به کار گیرند و با عزمی جهادی نسبت به گسترش موقوفات در جامعه گام بردارند.

حجت الاسلام والمسلمین ترابی در ادامه با اشاره به اینکه موقوفه خواری یکی از عواقبی است که گریبانگیر برخی موقوفات شده است تصریح کرد:در این زمینه باید نسبت به احیاء موقوفات و همچنین پیامدهای موقوفه خواری فرهنگ سازی شود.

وی در پایان تاکید کرد: احیای موقوفات متصرف شده از مطالبات مورد تاکید مقام معظم رهبری است که باید در این خصوص اقدامات اساسی صورت گیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha