پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
وقف

حوزه/مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی با تاکید بر حفظ و گسترش وقف‌های جدید، گفت: هم اکنون ۶ هزار و ۱۰۲ موقوفه که از این تعداد یک هزار و ۸۱۹ موقوفه منفعتی یعنی دارای درآمد و ۴ هزار و ۲۸۳ موقوفه نیز انتفاعی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام  ناصر جوانبخت، امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به هفته وقف، اظهار داشت: بی شک وقف در رفع مشکلات و معضلات اقتصادی و مالی جامعه نقش شگرفی داشته و بازوی کمکی برای تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) در امر مقدس وقف پیشگام بوده اند، افزود: برای مثال امام علی(ع) انواع باغات را آباد کرده و آن را وقف اسلام و مسلمانان کرد.

 حجت الاسلام جوانبخت با بیان اینکه هم اینک بین 60 تا 70 درصد نیات موقوفات در کل کشور مربوط به حضرت سیدالشهدا(ع) است، بیان داشت: این مسئله دلیل محکمی برای نشان دادن میزان عشق و علاقه ایرانیان به ائمه اطهار(ع) دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی با تاکید بر حفظ و گسترش وقف‌های جدید، افزود: هم اکنون ۶ هزار و 102 موقوفه که از این تعداد یک هزار و 819 موقوفه منفعتی یعنی دارای درآمد و ۴ هزار و 283 موقوفه نیز انتفاعی است.

 حجت الاسلام جوانبحت افزود: از تعداد 35 هزار و هفت رقبه موجود استان، 25 هزار و 678 رقبه متصرفی و تحت اداره کرد اداره اوقاف و امور خیریه و ۵ هزار و 111 موقوفه متصرفی بوده و دارای متولی خاصی است هر چند که اداره کل اوقاف بر آنها نظارت دارد.

  مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی با اشاره به بازسازی بقعه حضرت عباس(ع) در میاندوآب افزود: این بقعه با زیربنای هفت هزار و 780 متر مربع در سه طبقه بوده و در هفته وقف به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه آذربایجان‌غربی نخستین استان کشور در اجرای نیات واقفان است، تصریح کرد: هم اکنون 81 درصد نیات واقفان اجرایی شده است.

 وی با اشاره به اینکه از جمله افتخارات اداره اوقاف و امور خیریه استان، ایجاد وقف‌های جدید است، افزود: در سال گذشته 192 موقوفه و امسال 125 وقف جدید در آذربایجان‌غربی ایجاد شده است.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان‌غربی با اشاره به برنامه ها و فعالیت های قرآنی این اداره تصریح کرد: سال آینده آذربایجان غربی میزبان مسابقات سراسری قرآن است و علاوه بر آن تاکنون 15 هزار و 777 نفر در طرح تربیت حافظان قرآن ثبت نام کرده‌ اند.

به گفته حجت الاسلام جوانبخت، هم اکنون 15 هزار و 616 رقبه با کاربری مسکونی، 10 هزار و 231 رقبه با کاربری کشاورزی و سه هزار و 800 رقبه تجاری مذهبی در استان وجود دارد.

مدیر کل اوقاف استان آذربایجان غربی از افتتاح مسجد جامع نقده در هفته وقف خبر داد و افزود: در این هفته همایش یاوران وقف نیز در شهرستان‌های شوط و میاندوآب برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha