جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت‌الله محمدرضا ناصری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: مرحوم آیت الله عبدالکریم موسوی اردبیلی ، مرد علم ، عمل ، سیاست و ایمان بود و علم خویش را در مسیر انقلاب و اهداف مقدس امام امت نهاد و در این راه از هیچ کوششی دریغ نورزید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یزد؛ آیت الله محمد رضا ناصری در پی درگذشت آیت الله سید عبد الکریم موسوی اردبیلی با صدور پیامی تصریح کرد: حضرت آیت الله موسوی اردبیلی در مقام امامت جمعه تهران با زبان های فارسی و عربی خطبه های غرّائی جهت شناساندن هر چه بیشتر انقلاب اسلامی ایراد می فرمود که بارها مورد تأیید امام خمینی(ره) قرار می گرفت و در آن زمان تأثیرات عمیقی بر مردم کشورهای عربی حوزه خلیج فارس داشت.

نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: حضرت آیت الله موسوی اردبیلی در دوران انقلاب اسلامی، یار و یاور همیشگی رهبر کبیر انقلاب به شمار می رفت و در زمینه های مختلف آن بزرگ مرد را یاور بود. در زمان مسئولیت عالی ترین مقام قوه قضائیه جهت بهبود دستگاه قضاء و اجرائی شدن قوانین اسلامی در آن دستگاه تلاش وافری مبذول داشت.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن همّت ایشان برای ساخت مدرسه، مسجد و اماکن فرهنگی باید نشان از طبع بلند و اراده سترگ و کوشش خستگی ناپذیر ایشان در امور زیر بنایی فرهنگی دانست.

آیت الله ناصری در ادامه افزود: ایشان پس از پایان دوره هشت ساله ریاست دستگاه قضا به جایگاه اصلی خود یعنی حوزه علمیه قم بازگشت و طلاب و مشتاقان علم و فقاهت را از کمالات خود بهره مند ساخت.

امام جمعه یزد در پایان اظهار داشت: خدایش رحمت کند که مرد علم و عمل و سیاست و ایمان بود و علم خویش را در مسیر انقلاب و اهداف مقدس امام امت نهاد و در این راه از هیچ کوششی دریغ نورزید.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha