چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام مهاجریان امام جمعه طبس

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مهاجریان مقدم با بیان این که روحانیت در تمام عرصه ها پیشگام دفاع از انقلاب بوده است، گفت: تفکر بسیجی عامل بقای آرمان های انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم مهاجریان مقدم، امام جمعه طبس در گفت و گو با خبرنگار«حوزه» در بیرجند ضمن تسلیت پیشاپیش ایام رحلت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع)، اظهار کرد: بسیج، یکی از نهادهای بسیار مهم و تاثیرگذار و از یادگارهای ارزشمند امام راحل می باشد.

وی با بیان این که بر اساس آیات و روایات متعدد، خداوند به پیامبر(ص) جهت ترغیب مومنان به مقابله با دشمنان و مستکبران عالم، دستوراتی داده است، تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) با الهام از همین دستورات الهی همواره مردم را بر علیه دشمنان بسیج می نمودند.

امام جمعه طبس با بیان این که در جنگ های صدر اسلام هم اگر بسیج عمومی و مردمی نبود؛ قطعا پیروزی حاصل نمی شد، ابراز داشت: یکی از بزرگترین افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی، دستور تشکیل بسیج مستضعفین و ارتش 20 میلیونی بود.

حجت الاسلام والمسلمین مهاجریان مقدم  ادامه داد: اگر بسیج و تفکر بسیجی در مدت 38 سال بعد از انقلاب اسلامی نبود، امروز سرنوشت انقلاب به نا کجا آباد می کشید.

وی با اشاره به این که بسیج به مردم بصیرت بخشیده و سبب آگاهی بخشی مردم می شود، عنوان کرد: اگر آگاهی بخشی مردم توسط بسیج صورت نگیرد، دشمن نیز از هر راه ممکن برای ضربه زدن به آنان اقدام می کند.

حجت الاسلام والمسلمین مهاجریان مقدم، ترویج تفکر بسیجی را در جامعه، از ضروریات انقلاب اسلامی دانست و افزود: تحرکاتی که حتی امروزه در کشورهای غیر اسلامی  نیز وجود دارد، حاصل نفوذ همین تفکر بسیجی است و باید تفکر بسیجی در جامعه روز افزون گسترش یابد.

وی افزود: بسیج به این معنا است که مردم همیشه آگاه و آماده باشند و حرکات دشمن را رصد نمایند و در مقابل دشمن ایستادگی کنند و وقتی که این آمادگی و توجه در هرجامعه ای باشد؛ دشمن نمی تواند نفوذ پیدا کند.

امام جمعه طبس، انقلاب اسلامی را، انقلاب مکتبی دانست و گفت: امروز روحانیت در صف مقدم دفاع از انقلاب قرار دارد و دشمن نیز به این رمز آگاهی پیدا نموده و به آن طمع پیدا کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین مهاجریان مقدم با تاکید بر اینکه وظیفه روحانیت، ترویج تفکر بسیجی در جامعه است، اظهار کرد: اندیشه و فکر بسیجی عامل بقای آرمان های انقلاب است و باحضور با بصیرت روحانیت و بسیجیان پیرو ولایت فقیه در صحنه، دشمن تاکنون نتوانسته و نخواهد توانست به این نظام رسوخ کرده و به اهداف شوم خویش برسد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha