جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن اکبری

حوزه/ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی بن ابیطالب(ع)، بصیرت دینی و انقلابی مردم به ویژه بسیجیان را خنثی کننده توطئه های شوم دشمنان دانست.

به گزارش خبرگزاری حوزه ، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن اکبری، شنبه شب طی سخنانی در همایش روحانیون و طلاب بسیجی حوزه علمیه قم که به مناسبت هفته بسیج درسالن همایش های مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد، با اشاره به اهداف بلند امام راحل از تشکیل بسیج بیست میلیونی ابراز داشت: امام خمینی(ره) با نگاه متعالی خود و زمان شناسی بی نظیر، دستور تشکیل بسیج مستضعفین را صادر فرمودند و امروز به حول و قوه الهی می بینیم که الگوی بسیج به سایر کشورهای اسلامی و حتی غیر اسلامی نیز صادر شده است.

وی با اشاره به این که امروز دشمن بیش از هر چیز از وحدت ملی و بصیرت بسیجی وار مردم ما می هراسد، گفت: تا این بصیرت و آگاهی بسیجیان باشد نه تنها آمریکا و اسراییل، بلکه هیچ قدرت دیگری نمی تواند صدمه ای به این کشور وارد کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم همچنین بیان داشت: جنگ هشت ساله ما به دلیل حمایت ده ها کشور از صدام، به نوعی یک جنگ جهانی بود، ولی با این حال ارتش عراق با آن همه امکانات و حامیانش نتوانست مقابل بسیجیان بصیر و آگاه کشور ما راه به جایی ببرد که البته همه این ها عنایت و کمک الهی و در درجه بعد عنایات اهل بیت(ع) به ملت ما بود.

وی در ادامه با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در جمع بسیجیان اظهار داشت: بسیجیان باید آگاهی و بصیرت خود را تقویت کنند، چه آن که امروز فقط سر دادن شعار ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند کافی نیست، بلکه لازم است که بسیجیان همواره به دنبال تقویت بصیرت و آگاهی خود باشند تا مبادا دوباره ولی تنها بماند.

حجت الاسلام و المسلمین اکبری همچنین با بیان این که گام نخست در بصیرت افزایی ناظر به تقویت بصیرت دینی است، گفت: بصیرت دینی یعنی انسان اول باید خدای خود را بشناسد، خداترس باشد و از هیچ قدرت دیگری نترسد؛ نمونه ی بارز آن امام  خمینی (ره) بود که در تمام عمر بابرکت خود دست از مبارزه با استکبار و قدرت های جهان برنداشت و هرگز تن به مذاکره با قدرت های بیگانه نداد.

وی افزود: گام دوم در بصیرت افزایی، خودشناسی است، به این معنا که بدانیم در وضعیت های گوناگون چه کارهایی از دست ما بر می آید تا بتوانیم به موقع دست به کار شویم و و در عرصه های گوناگون حامی دین اسلام و انقلاب اسلامی باشیم.

وی بیان داشت: گام سوم وظیفه شناسی است؛ امروز ما باید بدانیم وظیفه اصلی مان در مقابل نقشه های پلید دشمنان چیست به خصوص در عرصه جنگ نرم که رسالت ما سنگین تر و در عین حال حساس تر و پیچیده تر هم شده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قم در خاتمه گفت: گام چهارم و پایانی عبارتست از شناسایی موانعی که ما را از هدف اصلی زندگی دور می کند؛ به این خاطر که به هر حال انسان باید این موانع را ابتدا شناسایی کرده و بعد با بصیرت الهی خود به مقابله با آن ها بپردازد تا ان شاءالله به مقصود اصلی نائل شود.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha