چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 400690
۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶
مسیحیان موصل: داعش نوه شیطان است

حوزه/ بخشی از شهر موصل به تازگی از زیر سلطه داعش آزاد شده و مسیحیان این منطقه سعی دارند خرابه‌های باقی مانده از کلیساها و مراکز مذهبی را دوباره بسازند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، اکنون که ارتش عراق توانسته بخشی از شهر موصل را از زیر سلطه داعش آزاد کند، مسیحیان این نواحی سعی دارند آنچه را که از اماکن مذهبی‌شان باقی مانده است، دوباره بسازند.

بسمه السعور با دیدن خساراتی که تروریست‌های داعش به یک ساختمان تاریخی در روستای مسیحیان کرملیس وارد کرده می‌گوید: داعشیان به راستی که نوادگان شیطان هستند.

وی عکس نیمه سوخته‌ عمویش را از کیفش در آورده، به خبرنگاران نشان داده و می‌گوید: این تنها چیزی است که از خانه سوخته ما به جا مانده است.

افراط‌گرایان داعشی شبکه‌ای از تونل‌ها زیر ساختمان کلیسا حفر کرده‌اند و مکان مقدس مسیحیان را به یک پایگاه نظامی تبدیل کرده‌اند. نظامیان داعش عملا تمامی نمادهای مسیحیت را در کلیسا تخریب کرده‌اند. مجسمه‌های حضرت عیسی مسیح، و حضرت مریم با شلیک گلوله تخریب شده و سربریده شده‌اند. به علاوه مقبره کشیشی که در کلیسا دفن شده بود نیز زیر و رو شده است.

حال که خشونت طلبان داعشی از شهر بیرون رانده شده‌اند تیمی از داوطلبان وظیفه تمیز کردن امکان مذهبی را به عهده گرفته‌اند تا خسارات وارد شده تعمیر شده و کلیسا بازسازی شود.

کشیش پاول ثابت سرپرست این کلیسا می‌گوید: تا زمانی که عاملان این جنایات و هم‌دستانشان شناسایی نشده و مجازات نشوند، بخششی در کار نخواهد بود. ترس از وجود افراد مسلح هنوز در این ناحیه وجود دارد.

 

رزمندگان ارتش عراق پس از بازپس گیری بخش هایی از موصل

رزمندگان ارتش عراق پس از بازپس گیری بخش هایی از موصل، پرچم داعش را وارونه کردند

 

ک سرباز عراقی بر خرابه های منطقه باستانی نمرود

یک سرباز عراقی بر خرابه های منطقه باستانی نمرود ایستاده است

 

چهره مخدوش شده مجسمه مسیحی در کلیسای سنت عدای در کرملیس

چهره مخدوش شده مجسمه مسیحی در کلیسای سنت عدای در کرملیس

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha