پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی امام جمعه قائمشهر

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که همه عمر آیت الله فاضل(ره) در راه خدمت به دین سپری شد، تصریح کرد: ایشان لحظه ای از خط امام(ره) و رهبری عدول نکرد و همواره در دفاع از این جایگاه الهی ثابت قدم بود.

آیت الله معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران با تسلیت ارتحال آیت الله محمد فاضل، با بیان این که رحلت ابوالشهید آیت الله فاضل خلأ جبران ناپذیری در جامعه اسلامی است، افزود: این عالم وارسته شخصیت وارسته و کم نظیری در جامعه ما بودند که عمر با برکت خود را در جهت خدمت به دین و انقلاب سپری کرد.

امام جمعه قائمشهر با اشاره به این که عمر با برکت آیت الله فاضل(ره) در راه خدمت به حوزه های علمیه و شاگردان حضرت ولیعصر(عج) سپری شد، خاطرنشان کرد: این عالم وارسته حتی لحظه ای از خدمت به حوزه و طلاب فاصله نگرفته بود و همواره در خدمت به طلاب پیشگام بود.

وی با اشاره به این که آیت الله فاضل(ره) نماینده دوره نخست مجلس شورای اسلامی از بابل بود، افزود: از ویژگی های مهم ایشان در مجلس شورای اسلامی می توان به مواضع انقلابی این عالم وارسته چه در مجلس و همچنین دیگر سال های عمر با برکتشان اشاره کرد.

آیت الله معلمی با بیان این که درگذشت چنین عالمی است که موجب ثلمه و خلأیی جبران ناپذیر در جامعه است، خاطرنشان کرد: وجود چنین شخصیت های اثرگذار و انقلابی برای نظام اسلامی یک نعمت الهی است که فقدان چنین وارستگانی جبران ناپذیر است.

امام جمعه قائمشهر با تأکید براین که همه عمر آیت الله فاضل(ره) در راه خدمت به دین سپری شد، تصریح کرد: ایشان لحظه ای از خط امام(ره) و رهبری عدول نکرد و همواره در دفاع از این جایگاه الهی ثابت قدم بود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که آیت الله فاضل(ره) فرزند برومند خود را نیز تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کردند، افزود: این عالم انقلابی به حق هر آنچه که در توان داشت برای اسلام و انقلاب هزینه کرد.

وی زهد و تقوای آیت الله فاضل را بی مانند توصیف کرد و با بیان این که این عالم وارسته به معنای واقعی عبد صالح خداوند بودند، تصریح کرد: این شخصیت کم نظیر حتی لحظه ای از یاد خدا غاغل نبود و در هر اموری خداوند متعال را در نظر می گرفت.

امام جمعه قائمشهر با بیان این که آیت الله فاضل(ره) عالمی وارسته، عارفی به خداپیوسته و زاهدی اندیشمند بودند که در علم و عمل و زهد و تقوا اسوه بودند، خاطرنشان کرد: آیت الله فاضل(ره) مظهر تقوا، فضیلت، عالمی ولایی و محب اهل بیت(ع) بودند.

وی با اشاره به این که عمر گرانمایه و گرانسگ آیت الله فاضل(ره) در پرورش نفوس مستعده صرف شد، خاطرنشان کرد: ایشان با پرورش طلاب و روحانیانی اثربخش نام نیک و اثر جاودانی در قلوب مؤمنان به یادگار گذاشتند.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که زهد و تقوای عملی از جمله صفات بارز این عالم ولایی و ارزشی بود که نمونه کامل عالم ربانی را در اذهان مردم متصور کرد، گفت: عشق و پایبندی ایشان به ولایت فقیه به گونه ای بود که ایشان بارها می گفتند در راه اسلام و ولایت فرزند دلبند خود را تقدیم این نظام اسلامی کردم.

آیت الله معلمی در بخش پایانی سخنان خود بر حضور باشکوه قاطبه مؤمنین به ویژه علماء اعلام و روحانیت عظام و طلاب عزیز، در مراسم وداع با پیکر پاک این عالم در شب رحلت رسول خدا در محل حوزه مبارکه فیضیه مازندران و همچنین تشییع پیکر این شخصیت وارسته در روز دوشنبه تأکید کرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha