جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله فاضل- بابل

جمعی از علما، مسؤولان مدارس علمیه و شخصیت های حوزوی مازندران در پی ارتحال آیت الله فاضل(ره) پیام تسلیتی صادر کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، جمعی از علما، مسؤولان مدارس علمیه و شخصیت های حوزوی مازندران در پی ارتحال آیت الله فاضل(ره) پیام تسلیتی صادر کردند.

آیت الله سیفی مازندرانی:

آیت الله فاضل در صف مقدم جهاد و دفاع از حریم ولایت و پشتیبانی بودند

آیت الله سیفی مازندرانی در پیام خود به مناسبت ارتحال فقیه ربانی آیت الله فاضل استرآبادی گفت: ارتحال عالم ربانی أبوالشهید آیت الله فاضل استرآبادی را به خانواده معظم و فرزندان فاضل ایشان و عموم طلاب و فضلا و علمای آشنا با این عالم مجاهد تسلیت عرض می کنم. 

وی در ادامه پیام خود آورده است؛ این فقیه اهل بیت در صف مقدم جهاد و دفاع از حریم ولایت و پشتیبانی از مواضع امام راحل و مقام معظم رهبری بوده است. غفرالله له ولنا وحشره مع النبی و الائمة الاطهارعلیهم السلام.  

مسؤول حوزه علمیه آیت الله صالحی:

فقدان آیت الله فاضل ثلمه ای برای حوزه های علمیه و جامعه اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین سید جلال صاحلی، مسؤول حوزه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری نیز با صدور پیامی درگذشت آیت الله فاضل(ره) را تسلیت گفت.

وی در پیام خود آورده است؛ خبر رحلت عالم و مجاهد و پارسا، موسس حوزه علمیه فیضیه بابل ابوالشهید حضرت آیت‌الله حاج شیخ محمد فاضل استرآبادی(ره)،مایه تاسف و تالم فراوان گردید.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی در ادامه پیام خود تأکید کرد؛ فقدان این عالم برجسته و نستوه ثلمه ای برای حوزه های علمیه و جامعه اسلامی است که ان شاالله مجموعه خدمات ایشان، خلاء وجودیشان را برای دوستداران، علماء، فضلاء، روحانیون و طلاب جبران می نماید.

مسؤول حوزه علمیه آیت الله صالحی ساری افزود: ایشان به راستی مصداق «العلماء امناء الرسل» بود که نقشی موثر در تبیین و تبلیغ اسلام ناب محمدی(ص) ایفا نمود و در عین حال به عنوان عارفی وارسته در مسیر کمال انسانی و ترویج صفات الهی در جامعه گام بر می داشت ارتحال این عالم ولایتمدار را به محضر حضرت ولی عصر ارواحنا له‌الفدا، مقام عظمای ولایت و رهبری؛ حوزه های علمیه، جامعه روحانیت شهرستان بابل، بیت معزز و محترم ایشان، مردم شریف استان مازندران و خانواده های داغدیده تسلیت عرض نموده، از خداوند منان در این ایام حزن و اندوه رحلت پیغمبر اسلام(ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت حضرت امام رضا(ع) برای آن فقید سعید علو درجات و برای بازماندگان سببی و نسبی صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می نمایم.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی:

زهد و وارستگی و دفاع قاطع از نظام و ولایت ویژگی های آیت الله فاضل بود

حجت‌الاسلام علی اکبر ناصری، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی نیز با صدور پیامی ارتحال آیت الله فاضل را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است؛ ارتحال ملکوتی عالم ربانی فقیه صمدانی مرحوم آیت الله حاج شیخ محمد فاضل اب الشهید معزز و موسس حوزه علمیه فیضه مازندران، موجب تالم و تاثر همگان شد.

حجت الاسلام ناصری در ادامه افزود: ایشان پس از طی مدارج عالیه علمی و تهذیب نفسانی در حوزه علمیه نجف اشرف، به شهرستان بابل عزیمت نمودند و منشاء برکات و خدمات در عرصه های مختلف شدند و با تاسیس حوزه علمیه فیضه مازندران، تعلیم و پرورش طلاب و فضلاء را عهده دار، و با زهد و وارستگی و دفاع قاطع از نظام و ولایت و ترویج فرهنگ اسلامی و تقدیم فرزند دلبندش به خیل شهیدان، دین خود را به اسلام و انقلاب ادا نمودند.

در این پیام آمده است؛ فقدان این عالم ربانی را به محضر حضرت صاحب الامر (عج) و رهبر معظم انقلاب، امام جمعه و روحانیت محترم، طلاب و فضلاء حوزه، قاطبه مومنین و به بیت شریف آیتین فاضل و کوهستانی، عرض تعزیت و تسلیت داشته و در جوار بارگاه ملکوتی آستان قدس رضوی علو درجات و رحمت واسعه الهی را برای آن فقید سعید و اجر عظیم و صبر جمیل و عزت دارین برای بازماندگان محترم، از پیشگاه پرودگار رئوف و غفور مسئلت دارم.

 پیام تسلیت حوزه علمیه مسجد جامع نکا

مدرسه علمیه مسجد جامع نکا نیز با صدور پیامی ارتحال آیت الله فاضل(ره)، مسؤول حوزه علمیه فیضیه بابل را تسلیت گفت.

در این پیام تسلیت آمده است؛ باعرض تأسف و تأثر باخبر شدیم روح بلند و ملکوتی عالم عارف و اصل و سالک بی ادعای طریق الی الله حضرت آیت الله فاضل استرآبادی به ملکوت اعلی پیوست. معظم له تولیت مدرسه علمیه فیضیه مازندران را برعهده داشته و عمرگرانمایه و گرانسنگ خود را الحق والانصاف درپرورش نفوس مستعده صرف نموده و نام نیک و اثر جاودان در قلوب مومنین بیادگار نهاد.

در ادامه این پیام تسلیت آمده است؛  ایشان دردوران اول انقلاب نماینده مردم شریف شهرستان بابل در مجلس شورای اسلامی بوده وخدمات شایانی را انجام دادند.

این پیام می افزاید؛ ازصفات بارز معظم له زهد و تقوای عملی بوده که نمونه کامل عالم ربانی را در اذهان مردم متصور نمودند و بنا بگفته بزرگان با دیدن ایشان یاد اب الزوجه معظم له حضرت آیت الله کوهستانی (ره) زنده می شد.

در ادامه این پیام آمده است؛ نکته مهم دیگر زندگی ایشان پایبندی و علاقه وافر به ولایت فقیه بوده بطوریکه بارها بنده شاهد بودم بعد از نام مبارک رهبری معظم، جمله روحی فداه را می فرمودند و در راه اسلام و ولایت فرزند دلبند خود را تقدیم این نظام اسلامی نمودند.

از این پیام می افزاید؛ نقاط درخشان زندگی معظم له علاوه بر تربیت طلاب علوم دینی، تالیف کتب متعدد که برترین آنها تحقیق جامع و کاملی پیرامون سیدالشهدا (ع) بود که انصافا خواندنی می باشد  و بادقت درزندگی معظم له لحظات بطالت دیده نمی شود تاجاییکه خودشان فرمودند من از همه عمرم استفاده کردم هیچ ترسی ندارم خیالم راحته فقط از شب اول قبرم می ترسم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha