چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
وقف

حوزه/ رئیس اداره اوقاف شهرستان بجنورد گفت: وقف موجب کاهش فاصله طبقاتی جامعه می شود

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام عظیم آسوده، ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت فرا رسیدن دهه وقف، با بیان اینکه اثرات وقف برای جامعه  جاودان است، اظهار داشت: وقف در طول تاریخ اسلام، رمز پایداری و مهم ترین پیوست فرهنگی و دینی امور مختلف بوده است.

وی افزود: وقف صدقه جاریه ای است که یکبار مصرف نیست و همواره پس از فوت واقف نیز ثمرات و برکات دارد و یکی از کارکردهای مثبت وقف ،کاهش فاصله طبقاتی در جامعه است.

حجت الاسلام آسوده با تاکید بر توجه واقفان به وقف‌ها بر اساس نیازهای روز جامعه گفت: لازم است تا وقف‌های جدید به سمت نیازهای روز جامعه هدایت شود که یکی از مهم‌ترین نیازهای جامعه امروز برای وقف در شهرستان، وقف برای فعالیت‌های فرهنگی است.

وی همچنین با اشاره به برنامه های فرهنگی قرآنی برگزار شده از سوی این اداره نیز اظهار داشت: در سال جاری یک هزار و ۶۷۵ نفر در طرح تربیت حافظان قرآن کریم شرکت داشته که ۸۰۰ نفر از بجنورد و مابقی از روستاهای این شهرستان بودند.

رئیس اداره اوقاف شهرستان بجنورد افزود: 98 مربی مسئول برگزاری دوره‌های تربیت حافظان قرآن کریم در شهرستان بوده و همچنین 35 نفر از مربیان نیز برای آموزش به قم اعزام شدند.

این کارشناس فرهنگی، اجرای طرح آرامش بهاری، برگزاری کرسی های تلاوت قرآن، اجرای طرح ضیافت الهی، برگزاری سوگواره یاس نبوی، طرح بصیرت عاشورایی، همایش رهروان زینبی(س)، تجمع لبیک یا حسین(ع)، طرح نشاط معنوی و ... را از جمله این برنامه ها عنوان کرد.

وی همچنین با اشاره به اجرای ۴۳۸ متر مربع تعمیر موقوفات، گفت: ۹۰ درصد موقوفات تکمیل شده که هفت مورد به مرحله نهایی رسیده و سه مورد نیز در دست اقدام و پیگیری است.

حجت الاسلام آسوده در ادامه بر اهمیت ایجاد انجمن وقف رسانه در بجنورد اشاره کرد و گفت: در سال‌های اخیر شاهد تشکیل انجمن‌های مختلف وقف اعم از وقف و سلامت و وقف و حوزه‌های علمیه هستیم، چون اصحاب رسانه نیز از جمله قشرهای زحمت‌کش جامعه هستند که با وجود فعالیت‌های تاثیرگذار با مشکلات مختلفی از جمله مکان فعالیت و هزینه جاری مواجه هستند، باید انجمن وقف رسانه در شهرستان تشکیل شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha