پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 آیت الله قاضی (ره) خرم آبادی

حوزه / معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان از برگزاری کنگره «عالم واقف»، نکوداشت آیت الله قاضی خرم آبادی (ره)، ۱۱ آذر ماه در خرّم آباد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از لرستان؛حجت الاسلام جواد عباس زاده، امروز در همایش وقف و رسانه با اشاره به تاکیدات دین مبین اسلام در مورد وقف و برکات والای آن، گفت:وقف صدقه جاری و دائمی است و امید می رود مبلغان ،فعالان فرهنگ دینی و اصحاب رسانه در جهت گسترش موقوفات متناسب با نیاز جامعه و همچنین توسعه وقف های مشارکتی و گروهی در جامعه به تبلیغ و فرهنگ سازی بپزدازند.

وی با تشریح فعالیت های برنامه های دهه وقف و روز شمار این دهه تصریح کرد:در این ایام برنامه ها، همایش ها و نشست هایی با موضوعات معرفی،ترویج و تبیین فرهنگ وقف با حضور مراکز مختلف برگزار می شود.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان با بیان اینکه همزمان با رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و سبط اکبرش حضرت امام حسن مجتبی (ع ) همایش لبیک یا رسول الله (ص) برگزار می شود، خاطر نشان کرد:این همایش با عنوان پیاده روی حرم تا حرم از امامزاده زید بن علی (ع) به سمت حرم امامزاده عبدالله (ع) با شرکت عزادران اهل بیت (ع ) برگزار می شود.

حجت الاسلام عباس زاده، برگزاری برنامه های ترویج وقف و گسترش موقوفات قرآنی،وقف و بقاع متبرکه،وقف و محرومیت زدایی،وقف و خانواده،وقف و سلامت،وقف و علم و فناوری،برگزاری نمایشگاه وقف در مصلی نماز جمعه را نیز از دیگر برنامه های دهه وقف برشمرد.

وی همچنین از برگزاری همایش وقف و حوزه های علمیه با حضور حوزویان،مبلغان و طلاب خبر داد و افزود:این همایش ۱۲ آذر ماه در خرم آباد برگزار می شود.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان از همایش یاوران وقف با حضور هیات امناء و خدام مساجد و امامزادگان خبر داد و تصریح کرد:در این همایش نیز از واقفان،خانواده های آنان تجلیل می شود.

حجت الاسلام عباس زاده با اشاره به اینکه کنگره عالم واقف به منظور معرفی و بزرگداشت عالمان واقف با معرفی موقوفات آیت الله قاضی خرم آبادی(ره)  در ۱۱ آذرماه برگزار می شود افزود:این کنگره نیز با هدف معرفی موقوفات آن عالم گرانقدر به جامعه و نسل جوان برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه در سامانه اوقاف بیش از ۸۰۰ نوع نیت وقف وجود دارد خاطر اظهار داشت:واقفان خیر اندیش می توانند بر حسب نیاز جامعه نسبت به ثبت موقوفات حوزوی، سلامت، ایتام، قرآن، ازدواج اقدام نمایند.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان در پایان از برگزاری برنامه های طرح آرامش بهاری،سوگواره یاس نبوی،بصیرت عاشورایی و همچنین طرح ملی حفظ قرآن کریم هم به عنوان برنامه های مهم اوقاف و امور خیریه در طول سال برشمرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha