جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ائمه اطهار

حوزه/ در ایام شهادت و ولادت اهل بیت علیهم السلام، باید در کنار زیارت و بزرگداشت این بزرگواران، به شناخت جایگاه معصومین و پیاده کردن سیره رفتاری ایشان در زندگی اهتمام ویژه ای نمود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، خانم بابانتاج، محقق حوزوی به مناسبت فرا رسیدن ایام ارتحال جانگداز پیامبر اکرم (ص)و شهادت امام حسن مجتبی در مدرسه علمیه عصمتیه بابل با اشاره به  سیره عملی ائمه معصومین (علیهم السلام) گفت : پیامبر اکرم (ص) در کنار عبادت و رشد معنوی افراد جامعه به فکر اصلاح اخلاقی و رفتاری مردم با تمسک به آیه شریفه  « يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا قُوا أَنْفُسَکُمْ وَ أَهْليکُمْ ناراً وَقُودُهَا النَّاسُ وَ الْحِجارَةُ عَلَيْها مَلائِکَةٌ غِلاظٌ شِدادٌ لا يَعْصُونَ اللَّهَ ما أَمَرَهُمْ وَ يَفْعَلُونَ ما يُؤْمَرُونَ ؛ ای کسانی که ایمان آورده اید خود و خانواده خویش را از آتشی که هیزم آن انسانها و سنگهاست نگه دارید آتشی که فرشتگانی بر آن گمارده شده که خشن و سختگیرند و هرگز فرمان خدا را مخالفت نمی کنند و آنچه را فرمان داده شده اند ( به طور کامل ) اجرا می نمایند!. (تحریم6) » نیز بودند .

وی افزود:  سیره زندگی حضرت رسول (ص) به گو نه ای بود که در عین توانائی بر انتقام، همیشه بخشش و مهربانی را سرلوحه برنامه های خود قرار داده بودند حتی در قضیه فتح مکه با افرادی چون ابوسفیان نیز مدارا کرده و با شرایطی آنها را آزاد گذاشتند.

این محقق حوزوی در ادامه با اشاره به سیره رفتار عملی امام حسن مجتبی (ع) بیان کرد: بخشندگی و سازگاری  حتی با دشمن از جمله همسر خود از جمله شاخصه های مهم رفتاری این بزرگوار می باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در ایام شهادت و ولادت اهل بیت (علیهم السلام)، باید در کنار زیارت این بزرگواران، به شناخت جایگاه معصومین و پیاده کردن سیره رفتاری ایشان در زندگی اهتمام ویژه ای نمود چرا که سبک زندگی آنها نیز جامعه امروز است.

انتهای پیام313/48

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha