جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سخنران مذهبی

حوزه/ محقق و پژوهشگر حوزوی گفت: خداوند درباره سه موضوع زندگی در دنیا، لحظه احتضار و چاه جهنم با بندگانش گفت وگو کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام اخوان در نشست صمیمی حلقه‌های معرفت که با حضور جمعی از نمازگزاران مسجد مقدس جمکران برگزار شد به تبیین حضور خداوند متعال در کنار بندگانش در دنیا پرداخت .

وی با اشاره به اینکه خداوند فرموده‌اند هر کسی مرا خواند او را اجابت می کنم، بیان داشت: امام صادق (علیه ­السلام) فرمودند: اگر مردم می دانستند حاجت های شان در آن دنیا، چقدر انعکاس و شکوه دارد از خداوند می خواستند دعاهای آنان را در آن دنیا استجابت کند.

این محقق و پژوهشگر حوزوی اهمیت و توجه هنگام نماز و سخن گفتن با خدا را بسیار مهم و ضروری خواند و افزود: خداوند می‌فرماید: وقتی شخصی به نماز می ایستد من خدا به او آنچنان توجه می کنم که گویی همین یک بنده را دارم. اما متأسفانه در نماز حواس ما به همه جا هست به غیر از خدا.

حجت الاسلام و المسلمین اخوان به دومین محور گفتگوی خداوند با بندگانش در برزخ پرداخت و ابراز کرد: زمانی که تن بی جان را در گور قرار می دهند در تاریکی قبر از خدا می خواهیم ما را به دنیا بازگرداند تا عمل صالح بجا بیاوریم و جبران کنیم. خطاب می شود « کَلّا » هرگز نمی‌توانی بازگردی.

وی به سومین گفت وگو در چاه جهنم اشاره کرد و گفت: گنهکار در آتش جهنم از خداوند متعال می خواهد او را از این مکان نجات دهد. خداوند می فرماید: « اخسو » دور شوید و به دوزخ درآیید و با من سخن مگویید.

این محقق و پژوهشگر حوزوی نماز را سخن گفتن با خدا دانست و افزود: امام حسین (علیه السلام) در ظهر عاشورا در زیر باران تیرهای دشمن نماز را به پا کرد برای این­که بگوید نماز سخن گفتن با خداست. خدای مهربانی که می گوید یک قدم به سمت من بیا ۱۰ قدم به سمت تو خواهم آمد، می­خواهم صدای مناجات تو را بشنوم.

وی در پایان توبه و پشیمانی را راه نجات انسان به سوی خدای متعال عنوان کرد و گفت: یادمان باشد هنوز در گفت وگوی اول با خدا قرار داریم. همچنان در دنیاییم و راه توبه برای ما باز است. اگر قلباً پشیمانیم و گذشته را جبران کنیم خداوند گناه ما را می بخشد و ما پاک پاک می شویم. پس بیاییم همیشه رو به خدا بگوییم « الهی العفو ».

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha