پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
پیامبر(ص)

حوزه/ حجت الاسلام حیات الغیب، مدیر مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد گفت: جهان امروز تشنه معارف اهل بیت (ع ) است و باید تلاش کنیم اخلاق محمدی (ص) در جامعه احیاء و نهادینه گردد.

حجت الاسلام سید لطف الله حیات الغیب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در خرم آباد با تسلیت سالروز رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و سبط اکبرش امام حسن مجتبی (ع)، گفت: تواضع و فروتنی از ویژگی ها و خصوصیات بارز حضرت رسول (ص ) است که می توان با پیروی از سیره زندگی پیامبر مهربانی بسیاری از ناهنجاری های اخلاقی و اجتماعی را در جامعه به حداقل رساند.

وی پیش قدم شدن در سلام کردن ، مهربانی و مدارا با مردم را نیز از دیگر ویژگی های بارز شخصیتی حضرت رسول (ص ) برشمرد و تصریح کرد: تمام خصایص و ویژگی های حضرت رسول (ص) جنبه موعظه و پند داشت و با رفتار خود به همه پیروانش نشان می داد که ویژگی بارز و خصوصیات اخلاقی برای سعادت بشر باید چگونه باشد.

استاد حوزه با اشاره به اینکه زندگانی و سیره حضرت محمد (ص) در ابعاد مختلف حکومتی، اجتماعی، خانوادگی برای بشریت راه سعادت و کمال را در پی دارد، خاطر نشان کرد: جهان امروز تشنه معارف اهل بیت (ع ) است و باید تلاش کنیم اخلاق محمدی (ص) در جامعه احیاء و نهادینه گردد.

حجت الاسلام حیات الغیب با اشاره به اینکه مسئولان حکومتی باید سعه صدر پیامبر گرامی اسلام (ص) را در خدمت به مردم الگو قرار دهند، افزود:با الگو قرار دادن این ویژگی شخصیتی پیامبر رحمت می توان در خدمت صادقانه به خلق خدا قدم برداشت.

وی در پایان با اشاره به اینکه مبلغان با محور قرار دادن تبلیغ خود بر روی گفتار ،رفتار و بطور کلی سیره پیامبر گرامی اسلام (ص) باید اخلاق محمدی (ص) را در جامعه ترویج دهند افزود:با تبلیغ، ترویج و نهادینه کردن سیره حضرت رسول (ص) می توان کمال و سعادت را برای بشریت رقم زد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha