پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین یعقوبی- امام جمعه بجنورد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی گفت: عالم بزرگوار و فقید مجاهد آیت الله العظمی عبدالکریم موسوی اردبیلی نمونه بارز جهاد علمی و عملی بودند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، از خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی ظهر امروز در آیین بزرگداشت مرحوم آیت الله موسوی اردبیلی، با برشمردن خدمات این عالم ربانی اظهار داشت: این شخصیت با جهاد علمی و جهاد حضور در عرصه خدمت به نظام  اسلامی نقش مهمی را ایفا کردند.

وی افزود: مرحوم آیت الله عبدالکریم موسوی اردبیلی  همه قواي خود را در مسیر خدمت  به مردم  و نظام مقدس جمهوری اسلامی بسيج كرده بودند.

رئیس شورای  استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه این شخصیت الگوی خوبی برای طلاب و روحانیون هستند  تصریح کرد: از این رو باید همه طلاب و روحانیون  براي خدمت به جامعه با روحيه جهادي قدم بردارند و براي جلو گيري از ابتلاء جامعه به  جهل علمی  وجهالت عملی می بایست برنامه ریزی و عملکرد جهادی داشته باشند.

 به گفته وی طلاب می بایست با حضور در مناطق تبليغي به صورت تخصصی ارزشهای الهی ومعارف دینی را در جامعه اشاعه دهند.

 نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی  تاکید کرد: در شرایط کنونی تبیین  فلسفه قیام سالار شهیدان و تعالیم دینی از ضروریات است.

وی حدیث "وزین الله الارض بثلاثه المطر والعلماء و السلطان العادل" را مورد اشاره قرار داد و افزود: بی گمان  باران، علماء وحاکمان عادل مایه زیبایی و طراوت زمین هستند چرا که باران  سبب زدودن گرد وغبار وحیات گیاهی و نباتات در زمین است وخاصیت ذاتی آن عبارت است از طاهر بودن و مطهر بودن از این رو علماء و دانشمندان جامعه زینت زمین هستند.

امام جمعه بجنورد تاکید کرد: علما مایه طراوت روح وزدودن گروغبار غفلت از فضای فرهنگی جامعه هستند و اساسا جامعه را با هدایتگری از زشتیهای اخلاقی دور می کنند و مایه طهارت نفوس و باعث حیات بصیرتی جامعه هستند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی خاطر نشان کرد: علما و روحانیون با تبعیت از معارف الهی سبب گسترش عدل ، وامنیت در جامعه  می شوند.

گفتنی است: مراسم بزرگداشت فقيه عاليقدر حضرت آيت الله موسوي اردبيلي در مدرسه علميه امام صادق (عليه السلام) بجنورد با حضور طلاب، اساتيد و مسئولان حوزه علميه خراسان شمالی برگزار شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha