جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
 آیت الله غیاث الدین طه محمدی

حوزه/ آیت الله طه محمدی گفت: بسیاری از افراد جامعه طعم واقی نماز را نچشیده اند و اگر افراد طعم واقعی عبادت مخلصانه را بچشند آن را با چیزی معاوضه نخواهند کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی، امام جمعه همدان در اجلاس استانی نماز که امروز با موضوع "نقش نماز در کاهش آسیب های اجتماعی"، در همدان برگزار شد با اشاره به اهمیت ترویج نماز در کشور، اظهار داشت: فرهنگ نماز باید در جامعه نهادینه شود.

نماینده ولی فقیه در همدان با اشاره به این که ترویج نماز گام مهمی در سلامت جامعه است، ابراز داشت: اقامه نماز باید همراه با توجه قلبی باشد و در روایات نیز به این مهم توجه شده است.

وی در ادامه با اشاره به انجام مقدمات نماز، خاطرنشان کرد: مقدمات نماز سبب توجه انسان در نماز است و باید فرهنگ درست وضو گرفتن و اذان و اقامه در جامعه تبیین شود.

آیت الله طه محمدی با بیان این که در روایات ائمه اطهار(ع) درباره کسانی که نماز را ضایع می کنند به کرات توصیه شده که این افراد خطرناک هستند و نباید با آنان معاشرت کرد، افزود: بسیاری از افراد پی به اهمیت نماز نبرده اند و به همین دلیل نسبت به جایگاه نماز در جامعه غافل هستند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان با اشاره به روایتی درباره اهمیت نماز مقبول برای انسان، گفت: اگر کسی یک رکعت نماز مقبول داشته باشد برای او کفایت کننده است و او بهشتی خواهد بود.

آیت الله طه محمدی در پایان گفت: بسیاری از افراد جامعه طعم واقی نماز را نچشیده اند و اگر افراد طعم واقعی عبادت مخلصانه را بچشند آن را با چیزی معاوضه نخواهند کرد.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha