سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام حسینی مجد - اسد آباد

حجت الاسلام حسینی مجد با بیان این که هنوز در زمینه ترویج و تبیین فرهنگ نماز در جامعه دچار ضعف هستیم، گفت: افتخار مکتب شیعه این است که امام علی(ع) در محراب شهادت و در راه نماز شهید شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام سیدموسی حسینی‌مجد، امام جمعه اسد آباد، امروز در اجلاس استانی نماز با موضوع "نقش نماز در کاهش آسیب‌های اجتماعی"، در همدان گفت: نباید سلایق مدیریت ها، در نماز و فرهنگ آن در جامعه تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به این که برپایی نماز رابطه مستقیم با کاهش آسیب های اجتماعی دارد، تصریح کرد: نماز و برپایی آن منافع زیای به همراه دارد که سعادت جامعه و فرد جزیی از آن است، لذا سلایق شخصی و حزبی در نماز راهی ندارد.

امام جمعه اسدآباد، برپایی نماز را مانعی بزرگ برای ورود مشکلات و آسیب ها در جامعه توصیف کرد و افزود: پرپایی نماز، جامعه را نسبت به انحرافات واکسینه می کند.

حجت الاسلام حسینی مجد تصریح کرد: انجام امور تبلیغ در نماز و میان آن باید با توجه و برنامه ریزی انجام شود، چرا که در صورتی که کوتاه و قابل استفاده باشد با اقبال مردم مواجه می شود.

وی، نماز را علم و نماد اسلام دانست و گفت: هر جا که اخلاق و افتادگی حکمفرما باشد، در آن جا شاهد عدم حضور آسیب های اجتماعی هستیم و این به وسیله فرهنگ نماز اجرایی است.

امام جمعه اسدآباد با بیان این که هنوز در زمینه ترویج و تبیین فرهنگ نماز در جامعه دچار ضعف هستیم، گفت: افتخار مکتب شیعه این است که امام علی(ع) در محراب شهادت و در راه نماز شهید شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha