پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام سید هاشم بطحایی گلپایگانی

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: محبان و پیروان پیامبر اکرم(ص) باید اُسوه حسنه ای برای جامعه بشریت باشند.

حجت الاسلام و المسلمین سید هاشم بطحایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن تسلیت ایام ارتحال پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) اظهار داشت: رسول الله (ص) به عنوان سفیر الهی که پیام خدای متعال را برای بشر آورده است با اخلاق حسنه و برخورد بسیار کریمانه خود با مردم باعث جذب آن ها به آیین حقه اسلام شد.

وی افزود: از این حیث ایشان خود یک اُسوه عملی می باشند که هم در زمینه حکمت عملی و نظری و هم اخلاق نظری وعملی بهترین الگو برای بشریت هستند و به همین جهت است که خدای متعال همه بشر به خصوص مومنین و مومنات را دعوت کرده از اسوه حسنه ای همچون پیامبراکرم (ص) الگو بگیرند.

این استاد حوزه بیان داشت: الگو قرار دادن پیامبر(ص) از سوی خدا چه در عرصه  اخلاق خانوادگی و اجتماعی و فردی از این رو بوده که شخص نبی اکرم(ص) پیش از هر چیز به دنبال آن بود که رابطه خلق را با خالق مستحکم و برقرار سازد و البته در این راه سختی های زیادی را به جان خرید و توانست زمینه های تحقق جامعه ایده آل و اخلاق مند را با خُلق عظیم خویش فراهم آورد.

وی گفت: طبعاً پیامبر اکرم نیز مثل سایر انسان ها احساسات دارد اما برای پیشبرد اسلام و پیام رساندن حضرت احدیت از یک اخلاقی برخوردار بود که وحشی ترین انسان ها وقتی به خدمت ایشان می رسیدند، به جهت اخلاق والای پیامبر و صبر و سعه صدر ایشان، مجذوب آیین حق می شدند.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: اساساً یکی از توصیه های مهم رسول اکرم(ص) ، پرهیز از خشم و عصبانیت در رفتار با مردم است و این که در برابر بدی و تندی دیگران با اخلاق حسنه آنان را به راه راست هدایت کنیم.

وی افزود: بسیاری از مخالفان اسلام با اخلاق خوب پیامبر(ص) و حُسن خلق ایشان جذب شده و حتی در رکات نبی مکرم به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام و المسلمین بطحایی همچنین ابراز داشت: آنچه مهم است این که همان طور که پیامبر(ص) برای همه ما اُسوه حسنه هستند ما که پیرو آن حضرت هستیم نیز باید مثل ایشان اُسوه حسنه ای برای جامعه بشریت باشیم.

وی گفت: حقیقتاً اگر ملت ما در مباحث اخلاقی سیره نبوی و دیگر حضرات معصومین را الگو قرار داده وبه خصوص نسل جوان و بانوان این راه نورانی را طی کنند، در دنیا و آخرت به موفقیت های خیره کننده ای دست می یابند و سعادت حقیقی را درک خواهند کرد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha