جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سوریه

حوزه / روزنامه تایمز انگلیس از نزدیک بودن سرکوب نهایی گروه های تروریستی فعال در شرق شهر حلب سوریه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» روزنامه تایمز، امروز یکشنبه، در گزارشی که خبرگزاری شام تایمز سوریه آن را باز نشر کرد، نوشت : «گروه های مسلح مستقر در شرق شهر حلب سوریه نفس های آخرشان را می کشند. آن ها آخرین روزهای خود را می گذرانند».

این روزنامه انگلیسی درباره علت فروپاشی گروه های تروریستی شرق حلب نوشت: «ارتش سوریه در بخش شرقی شهر حلب همچنان پیشروی می کند و با پیشروی خود این بخش از شهر را به دو جزء تقسیم کرده است».

تایمز افزود: «گروه های مسلح شرق حلب ماه گذشته میلادی (اکتبر) تلاش کردند که حلقۀ محاصرۀ خود را بشکنند، ولی ناکام ماندند».

این روزنامه به نقل از یاسر الیوسف، سخنگوی گروه تروریستی موسوم به جنبش نور الدین زنکی، نوشت: «درگیری ها هم اکنون متوقف شده است و هیچ تلاشی برای شکستن محاصره نیروهای ارتش سوریه وجود ندارد».

الیوسف گفت: «نیروهای ارتش سوریه گروه های مسلح شرق حلب را زیرفشار گذاشته اند تا آنان به "مصالحه" تن بدهند و همچون گروه های مسلح مناطق داریا و مضایا در نزدیکی دمشق مصالحه را بپذیرند».

تاکنون شواهد و قراینی مبنی بر احتمال مداخلۀ حامیان تروریسم برای نجات دادن گروه های تروریستی شرق حلب دیده نمی شود، خصوصاً اینکه دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا اعلام می کند که با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه درباره بحران سوریه همکاری خواهد کرد و نمی خواهد به گروه های تروریستی فعال در سوریه بیش از این کمک کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha