جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله محسن اراکی در دیدار با چند تن از اساتید دانشگاه‌ها و اعضای انجمن صلح روسیه

حوزه/ دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب گفت: جنگ و خونریزی هایی که امروز در جهان شاهد هستیم ناشی از دور شدن بشریت از تعالیم انبیا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله محسن اراکی ظهر امروز در دیدار با چند تن از اساتید دانشگاه‌ها و اعضای انجمن صلح روسیه با بیان اینکه خداوند در قرآن می‌فرماید ما به همه انبیا اولوالعزم که بزرگ‌ترین انبیای تاریخ  بشریت هستند، مأموریت داده‌ایم گفت: مأموریت این است که دین خدا را اقامه کنید و در آن تفرقه نکنید.

وی با اشاره به اینکه این مأموریت یک دستور ایجابی و یک دستور سلبی دارد بیان کرد: دستور ایجابی این است که در دستورات خداوند را برپا کنید و دستور سلبی این است که در دین خدا تفرقه نکنید.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: خداوند در آیه دیگری می‌فرماید،ای پیامبر آنچه به تو گفته می‌شود،  همان است که به پیامبران پیشین گفته شده است.

وی تصریح کرد: خداوند در سوره انبیا و سوره مؤمنین می‌فرماید، شما امت واحده‌ای هستید که منظور همه پیامبران و قوم‌های آنها در طول تاریخ است.

آیت الله اراکی ابراز داشت: واقعاً اگر بشر این دستور را که همان دستورات الهی‌ای است، در همه ادیان مورد تأکید قرار گرفته است عمل کند هم عدل در جامعه بشری حاکم می‌شود و هم جامعه بشری یکدست خواهد شد.

وی بیان کرد: ما می‌توانیم یک کتاب دستوری تهیه کنیم که در آن دستورات الهی که بین ادیان مشترک است را جمع کنیم و دستورالعمل همه ادیان قرار دهیم.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب گفت: اگر چنین اتفاقی روی دهد، جنگ و تفرقه از جامعه بشری دور خواهد شد و هم بشر پیشرفت کرده و صلح در همه‌جا حاکم خواهد شد.

وی ادامه داد: این همه جنگ و خونریزی که امروز در جهان شاهد هستیم ناشی از دوری  بشریت از تعالیم انبیا است.

آیت الله اراکی ابراز داشت: ما آمادگی داریم با نهادهای بین‌المللی در عرصه تبیین تعالیم مشترک انبیا و دعوت بشر به پایبندی به این تعالیم مشترک همکاری کنیم.

وی بیان کرد: پیشنهاد می‌کنم برای رسیدن به این هدف یک‌نهاد بین‌المللی تأسیس شود تا ابتدا به تبیین تعالیم مشترک ادیان بپردازد و سپس به‌سوی عمل به این تعالیم دعوت کند.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha