شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله مدرسی

حوزه/ حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای شیعه عراق از گسترش تشیع در کشور آفریقایی "تانزانیا" و سایر کشورهای این قاره ابراز خشنودی کرد و محبت عمیق آنان به اهل البیت (ع) و سادگی ملت آفریقا را ستود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای شیعه عراق از گسترش تشیع در کشور آفریقایی "تانزانیا" و سایر کشورهای این قاره ابراز خشنودی کرد و محبت عمیق آنان به اهل البیت (ع) و سادگی ملت آفریقا را ستود.

ایشان در دیدار با جمعی از طلاب حوزه علمیه "تانزانیا" در دفتر خود در کربلا تاکید کرد: ملت مسلمان آفریقا به اهل البیت (علیهم السلام) محبت وِیژه ای دارند؛ به همین دلیل ما شاهد گسترش تشیع در آفریقا و به خصوص در کشور تانزانیا هستیم.

آیت الله مدرسی در بخشی از سخنان خود اشاره کرد: تشیع مذهبی است که با فطرت مردم و ملت آفریقا که در سادگی و زهد زندگی می کنند سازگار است و این مسئله از مهم ترین پایه های تشیع است.

معظم له اشاره کرد: ملت تانزانیا و سایر مردم آفریقا باوجود درگیری های قبیله ای و چالش های بزرگی که این ملت با آن دست و پنجه نرم کردند، از تعصبات به دور اند.

آیت الله مدرسی تصریح کرد: تشیع از سرزندگی بالایی برخوردار است و وجود خود را از شعائر حسینی و از جمله زیارت میلیونی اربعین گرفته است. پیاده روی اربعین تاثیر بسزایی بر مسلمانان جهان و پیروان ادیان و مذاهب دیگر دارد و به فضل این زیارت، میلیون ها نفر شیعه شدند.

ایشان در مراسم عمامه گذاری تعدادی از طلاب علوم دینی اشاره کرد: با ملبس شدن به این لباس مقدس، مسئولیت تبلیغ دینی و نشر دین اسلام بر عهده شما قرار می گیرد.

آیت الله مدرسی  به ارشاد جامعه مسلمان به سوی اخلاق نیک که از مذهب اهل البیت (علیهم السلام) آموخته اند و بیان فضائل آن بزرگواران فراخواند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha