سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
امام حسن(ع)

حوزه/ پژوهشگر حوزوی تصریح کرد: اصل ولایت پذیری وظیفه همه مسلمانان است و سبب اقتدار جامعه مسلمین می شود و این مساله در دوران حضور امام و هم در دوران غیبت از مهمترین اصول می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در همدان حجت الاسلام مجتبی باقری، شب گذشته در مسجد مطهری کوی رکنی همدان با اشاره به شخصیت امام حسن(ع) گفت: سخاوت و کرامت امام مجتبی(ع) درس بزرگی برای تمامی شیعیان است.

 وی در ادامه با اشاره به جایگاه انفاق در جامعه، افزود: اگر شیعیان الگوی خود را اهل بیت(ع) قرار دهند مشکلات داخلی و  حتی خارجی آنان حل خواهد شد.

این پژوهشگر حوزوی به اهمیت اخلاق حسنه نیز اشاره کرد و گفت: امام حسن(ع) به خوشرویی و مهربانی معروف بودند و حتی با دشمنان خود نیز با اخلاق خوش برخورد می کرد، لذا همه ما به تاسی از آن حضرت باید  اخلاق خوش را در زندگی‌ فردی و اجتماعی را ملاک عمل قرار دهیم.

حجت الاسلام باقری در ادامه با اشاره به مساله ولایت امام بر مسلمین، ابراز داشت: صلح امام حسن(ع) همان قیام امام حسین(ع) است، حسن و حسین امام اند اگرچه صلح کنند یا قیام کنند. لذا اصل ولایت پذیری وظیفه همه مسلمانان است و سبب اقتدار جامعه مسلمین می شود و این مساله در دوران حضور امام و هم در دوران غیبت از مهمترین اصول می باشد.

وی خاطرنشان کرد: بی‌بصیرتی و ولایت پذیر نبودن یاران امام حسن(ع) موجب شد تا ایشان با دشمنان و منافقان صلح کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha