شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 حجت الاسلام یوسف زارعی

حوزه/ امام جمعه شهرستان صحنه گفت: اگر خدمتگزاران نظام از مکتب و سیره انبیاء الهی و ائمه اطهار(ع) الگو برداری کنند، موجبات پیشرفت نظام را فراهم خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام یوسف زارعی، امروز در مراسم  عزاداری ایام ارتحال پیامبر(ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع)  و هم چنین امام رضا(ع)، در جمع طلاب خواهر مدرسه الزهرا (س) شهرستان صحنه با اشاره به آیات قرآن، ابراز داشت: رسول اکرم (ص) نسبت به وحی الهی که توسط جبرئیل بر او نازل می شود شک نداشت و تمام آنها را به طور دقیق اجرا می کرد.

وی با اشاره به ویژگی های رسول اکرم (ص) بیان داشت: پیامبر عظیم الشأن همواره غضب و خشم خود را فرو می برد، غضب و خشم در نگاه انسان ها همچون کوهی بزرگ و عظیم است اما در نزد پیامبر اسلام همچون لقمه ای است که می تواند به راحتی آن را بخورد لذا در مواجهه با عواملی که سبب عصبانیت انسان می شود رفتار و سنن پیامبر اکرم (ص) را به یاد آوریم.

 حجت الاسلام زارعی با اشاره به دیگر خصوصیات پیامبر اسلام گفت: افرادی که به پیامبر اسلام مراجعه می کردند و آبروی آنها در خطر بود و یا اسراری را نزد ایشان مطرح می کردند رسول اکرم (ص) امانتدار و حافظ اسرار آنها بود و هیچ گاه با افشا اسرار مردم عمل خلاف شرعی مرتکب نشد امروز تبیین سنن نبی مکرم اسلام در جامعه از ضروریات به شمار می رود.

 وی در ادامه افزود: پیامبر اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) همواره بخشنده بودند و نیازمندان را از خود ناامید نمی راندند و با دست پر از آنها پذیرایی می کردند.

حجت الاسلام زارعی اذعان داشت: رسول اکرم (ص) همواره اعمال خیر و نیک خود را از چشم دیگران مخفی می کرد، انسان همواره باید خلوص نیت داشته باشد و اگر رضای خدا را در انجام امورش در نظر بگیرد قطعأ موجبات خشنودی پروردگار را فراهم می کند.

امام جمعه شهرستان صحنه اظهار داشت: غیبت همچون مرده ای متعفن و بدبو است که همگان از آن فراری هستند، خداوند متعال برای افرادی که مرتکب گناهی می شوند یک اثر وضعی قرار می دهد که در این دنیا به شکل ناپسندی پدیدار می شود در جهان پس از مرگ نیز حتی گناهکاران از فرد غیبت کننده فراری می باشند.

وی در پایان گفت: رسول اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) همواره خدمتگزار مردم بودند و امورات مردم را در اولویت قرار می دادند، قطعأ اگر مسئولان و خدمتگزاران نظام این مهم را از مکتب و سیره انبیاء الهی الگو برداری کنند موجبات پیشرفت نظام را فراهم خواهند کرد.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha