جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مراسم شهادت امام حسن مجتبی(ع)

حوزه/ حجت الاسلام حسینی با اشاره به جایگاه انفاق در جامعه یادآور شد: بسیاری از مشکلات امروز جامعه به دلیل عدم توجه به فرهنگ انفاق و ایثار در جامعه است و اگر فرهنگ گذشت و از خود گذشتگی در جامعه رواج یابد، دیگر اثری از فقر و اختلاف طبقاتی وجود نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام سید تقی حسینی، استاد حوزه علمیه همدان، شب گذشته در مراسم رحلت حضرت رسول(ص) و شهادت امام حسن(ع) که در مسجد زینبیه همدان برگزار شد یا اشاره به جایگاه امام مجتبی(ع) در تاریخ اسلام، اظهار داشت: ایشان دارای ویژگی های منحصر به فردی است که باید از آنها در جامعه الگو برداری شود.

وی با اشاره به اهمیت توجه به سبک زندگی اهل بیت(ع) در کشور ابراز داشت: متاسفانه با هجمه های دشمنان و نفوذ فرهنگی بسیاری از ارزش ها مورد تحریف قرار گرفته و باید اقدام جدی در این زمینه انجام نشود.

حجت الاسلام حسینی در ادامه خاطرنشان کرد: امام حسن(ع) در راه خدا دو بار تمام دارایی خود را انفاق کردند و شش بار با پای پیاده از مدینه به مکه برای انجام حج حرکت کردند و این موضوع باید برای جامعه امروز درسی تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به جایگاه انفاق در جامعه، یادآور شد: بسیاری از مشکلات امروز جامعه به دلیل عدم گذشت و ایثار در جامعه است و اگر فرهنگ گذشت و از خود گذشتگی در جامعه رواج یابد، دیگر اثری از فقر و اختلاف طبقاتی وجود نخواهد داشت.

استاد حوزه علمیه همدان با بیان این که دستگیری از مستمندان و گرفتاران از ویژگی های امام حسن(ع) بود، گفت: همه افراد جامعه باید نسبت به دستگیری از نیازمندان و مستمندان پیش قدم باشند.

وی افزود: امام حسن(ع) در روایتی می فرماید که خلق و اخلاق نیکو نیمی از ایمان است و این نشان از اهمیت اخلاق در فرهنگ اسلامی است و این که اهتمام ائمه(ع) بر این اصل استوار است.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ اسلامی، تصریح کرد: همه مسؤولان فرهنگی باید برای جریان یافتن فرهنگ اسلام در جامعه تلاش کنند و فقط در این صورت است که می توان به جامعه آرمانی امید داشت.

وی در پایان با بیان این که باید موانع بر سر راه نهادینه کردن فرهنگ اصیل اسلامی در جامعه برداشته شود، گفت: یکی از راه هایی که می توان جامعه را به سوی سعادت هدایت کرد، ترویج فرهنگ اسلامی و شیعی در جامعه است.


 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha