جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سیدمحمدجواد رئوف سیدنژاد

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: سرمایه ‌گذاری بر روی موقوفات ، حرکتی موفق به‌سوی تحقق اقتصاد مقاومتی است.

حجت الاسلام سید محمدجواد رئوف سیدنژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی با تاکید بر ترویج و نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه، اظهار داشت: وقف، سنت حسنه و صدقه جاری است و از دیرباز جزو سیره و روش بزرگان دین و سرزمین ما بوده و در دنیای معاصر نیز ارزشمند است.

وی، متولی وقف بودن را نعمت بزرگی دانست و افزود: متولیان وقف امانتدار کسانی هستند که اموال خود را وقف می کنند تا پس از خودشان هم مورد استفاده مردم قرار گیرد و این امانتداری نعمت و مسئولیت بزرگی محسوب می شود.

حجت الاسلام رئوف سیدنژاد بیان داشت: اهمیت وقف و انفاق به حدی است که خداوند متعال در قرآن کریم به آن توجه ویژه داشته و آیات متعددی در این باره نازل شده است.

وی با بیان اینکه حفظ و حراست از موقوفات با سرمایه‌گذاری امکان‌پذیر است، ادامه داد: سرمایه ‌گذاری بر روی موقوفات سبب حرکت به‌سوی اقتصاد مقاومتی، بهره‌مندی آحاد مردم از برکات و ثمرات موقوفات و یکی از راه‌های حفظ و حراست از فدک‌های اهل بیت (ع) است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی اظهارداشت: این سازمان همواره به ‌منظور گسترش فرهنگ ناب و غنی وقف در بین مردم جامعه درصدد ارائه راهکارها و برنامه‌های مختلف است تا این فرهنگ در بین تمام اقشار جامعه نهادینه شود.

وی همچنین در ادامه با اشاره به اینکه مردم مومن و نیکوکار خراسان شمالی در ایام اربعین سالار شهیدان یک میلیارد ریال به زائران پیاده اربعین کمک کردند، گفت: این اداره کل با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه چند استان دیگر در مرز مهران به منظور خدمات دهی به زائران موکب دایر کرد که با اقلام خوراکی از زائران پذیرایی به عمل آورد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی اضافه کرد: 10 نفر از خادمان امام زاده های این استان نیز از زائران امام حسین (ع) در مرز مهران پذیرایی کرده و به زائران خدمات رسانی می کردند.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه در ایام عزاداری دهه آخر صفر نیز از استان خراسان شمالی کاروان های زائران پیاده برای شرکت در مراسم های این ایام به مشهد مقدس اعزام شدند، در این راستا 24 ایستگاه صلواتی برای پذیرایی از این زائران دایر شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha