چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
اخلاق نبوی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) کرمانشاه با اشاره به اخلاق حسنه رسول خدا گفت: اخلاق اسلامی و منحصر به فرد پیامبر اسلام سازنده، تأثیر گذار و انسان ساز بوده و نیاز جامعه بشری امروز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، حجت الاسلام علی نصیری، شب گذشته در مراسم سوگ رحلت سیدالمرسلین پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) اظهار داشت: اخلاق اسلامی و منحصر به فرد پیامبر(ص) سازنده، تأثیر گذار و انسان ساز است.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) کرمانشاه عنوان داشت: مسلک و مکتب رسول خدا(ص) موجب اصلاح رفتار انسان ها و شکل دهنده معنویت و بعد اعتقادی در جامعه می باشد.

این استاد حوزه خاطر نشان کرد: امروز عملیاتی ساختن مسلک و سیره پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) از اوجب واجبات است، چرا که اقتدا به سیره رسول خدا(ص) تحکیم بخش وحدت میان مسلمانان است.

حجت الاسلام نصیری با بیان اینکه سیره و مکتب پیامبر اسلام(ص) یکی از راه های اصلاح الگوی رفتار انسان ها است، بیان داشت: تبیین و نشر فضائل اخلاقی و سیره رسول خدا(ص) موجب اصلاح جامعه و سعادتمندی انسان ها و تحول درونی آنها خواهد شد.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) کرمانشاه با اشاره به اینکه سیره رسول الله(ص) برگرفته از قرآن کریم است، گفت: تبیین مکتب رسول خدا ترویج مفاهیم و آیات نوربخش قرآن کریم است و تحقق این مهم سعادت و نجات بشریت را به همراه دارد.

 وی در بخشی دیگر از سخنان خود به صفات منحصر به فرد پیامبر(ص) اشاره کرد و ابراز داشت: اخلاق حسنه، فروتنی، بخشش و صداقت پیامبر اکرم (ص) و همچنین برابری انسان ها با یکدیگر سبب بقای اسلام و اتحاد مسلمانان شده است.

این استاد حوزه در پایان اظهار داشت: تبیین سیره رسول خدا(ص) از نگاه وهابیان سبب ترس و اجتناب جهان از دین اسلام شده است، لذا اهتمام و جدیت طلاب برای معرفی اسلام ناب محمدی در فضای مجازی و مخابره آن به تمام جهان از ضروریات به شمار می رود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha