جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علیرضا نخعی پور-کارشناس مشاوره حوزه خراسان جنوبی

حوزه/حجت الاسلام نخعی پور با اشاره به سختی هایی مسیر پیاده روی زیارت امام رضا(ع)، گفت: طلاب باید سختی ها را درک و در این سفر به یکدیگر کمک کرده تا وحدت قلوب و دلها حاصل شود.

حجت الاسلام علیرضا نخعی پور، کارشناس مشاوره حوزه علمیه خراسان جنوبی در حاشیه کاروان پیاده "قدم های آسمانی" درمسیر مشهد مقدس، در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، اظهار کرد: در روایات  آمده که هر کس امام رضا (ع) را زیارت کند، بهشت بر وی واجب می شود.

وی، حضور 250 طلبه استان خراسان جنوبی درسفر پیاده روی مشهد مقدس را یک نوع درس استقامت و پایداری عنوان کرد و افزود: اصل این سفر، برای طلاب جدید الورود است و امسال نیز در ایام شهادت رسول اکرم(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و همچنین علی بن موسی الرضا(ع)، طلاب استان به جهت تجدید بیعت با امام رئوف، عازم این سفر زیارتی شدند.

حجت الاسلام نخعی پور در بحث پیاده روی سفرهای زیارتی، عنوان کرد: یکی از آداب  مشرف شدن به سمت حرم ائمه(ع)، پیاده رفتن است که سبب تدبر و تامل بیشتری در بحث زیارت می گردد.

وی بیان کرد: وقتی طلاب در قالب یک کاروان زیارتی به همراه مسئولان حوزه های علمیه، عازم سفر زیارتی می شوند، سبب ایجاد همگرایی، تقویت اعتماد به نفس و تمرین صبر در آنان می  گردد.

حجت الاسلام نخعی پور ضمن اشاره به سختی هایی مسیر پیاده روی زیارت امام رضا(ع)، خاطر نشان کرد: طلاب باید سختی ها را درک و در این سفر به یکدیگر کمک کرده تا وحدت قلوب و دلها حاصل شود.

وی ادامه داد: در این مسیر کاروان های عاشقان سرزمین خورشید با پای برهنه دیده می شود و همین امر هم افزایی و اشتیاق را در بین طلاب  بیشتر کرده است.

کارشناس مشاوره حوزه علمیه خراسان جنوبی با اشاره به این که روح انسان نیز همانند جسمش و شاید بیشتر، دارای امراض گوناگون است، خاطرنشان کرد: در دوره ای که بیشتر افراد به جسم و نیازهای آن توجه کرده و از نیازهای روحی خویش غافل می مانند، از طریق زیارت می توانیم تغذیه روحی داشته باشیم.

وی، وجود بارگاه سراسر نور رضوی را در کشور، یک گوهر گرانبها دانست و یادآور شد: امیدواریم که همه مردم با معرفت کامل و به صورت مستمر به سفر زیارتی علی بن موسی الرضا(ع) شرفیاب شوند.

حجت الاسلام نخعی پور در پایان اظهار داشت: قدم هایی که زائران در مسیر طولانی زیارت قبور ائمه(ع) بخصوص سفر زیارتی امام رضا(ع) برمی دارند، پاک کننده آلودگی های روح انسان است که این نیاز یک طلبه واقعی در جامعه می باشد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha