جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سالاری مکی-مدیر حوزه خراسان شمالی

حوزه / مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه حوزه علمیه مهد پرورش فقهای دین است، گفت: حوزه های علمیه برای تبلیغ و ترویج دین اسلام با تربیت طلاب علوم دینی در جامعه تلاش های زیادی انجام می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین حجت سالاری مکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در خراسان شمالی اظهار داشت: طلاب و روحانیون با ترویج و تببین دین اسلام، روشنگری و بصیرت افزایی در جامعه  نقش مهمی در آگاه سازی قشر جوان دارند.

وی با اشاره به اینکه طلاب نقش مهمی در رفع نیاز فرهنگی جامعه دارند، افزود: برای جذب بیشتر طلاب در حوزه علمیه استان باید زیرساخت‌ها فراهم شود و چون بیشتر مدارس حوزه علمیه خراسان شمالی استیجاری هستند، امکان پذیرش بیشتر طلاب وجود ندارد.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی به مشکلات زیرساختی مدارس علمیه استان اشاره کرد و گفت: برخی از مدارس خراسان شمالی با کمبود فضا مواجه بوده و حتی خوابگاه هم ندارند.

وی با بیان اینکه در برخی از مدارس علمیه استان برای ابتدایی‌ ترین تجهیزات نیز با مشکل مواجه هستیم، اظهار داشت: مشکلات و کمبودهای زیرساختی زیادی در مدارس استان وجود داشته که رفع آنها نیازمند توجه و مشارکت بیشتر خیران و نیکوکاران است.

مدیر حوزه‌ علمیه خراسان شمالی، کمبود نیروی انسانی اعم از استاد، مدیر، مسئول آموزشی، مشکلات اقتصادی و ضعف در زیرساخت‌های عمرانی را نیز از دیگر مشکلات حوزه‌های علمیه خراسان شمالی برشمرد.

وی با اشاره به اینکه در استان 16 مدرسه علمیه شامل 10 مدرسه علمیه ویژه برادران و 6 مدرسه علمیه ویژه خواهران فعال است، گفت: امسال در مجموع هزار و 500 طلبه خواهر و برادر در سطوح یک، دو، سه و چهار مشغول به تحصیل هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سالاری مکی خاطرنشان کرد: بر اساس ارزیابی شورای عالی حوزه‌ علمیه خراسان، ۲۲ درصد طلبه‌های خراسان شمالی ممتاز تحصیلی بوده که نشان از وجود استعدادهایی است که می‌توانند چشم‌اندازی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی برای حوزه‌های علمیه ترسیم‌شده است را محقق سازند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha