پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله حسن ممدوحی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه، تهذیب را پایه و اساس حوزه علمیه خواند و بر ضرورت تربیت طلاب مهذب و عالم تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، آیت الله حسن ممدوحی امروز در درس اخلاق و در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه امام خمینی(ره) کرمانشاه، تهذیب را پایه و اساس حوزه علمیه خواند و با تاکید بر ضرورت تربیت طلاب مهذب و عالم، گفت: قلب مؤمن حرم خدا است چون خداوند غیرمتناهی می باشد قلب مؤمن را نیز غیر متناهی آفریده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه با اشاره به اینکه هیچ موجودی جز انسان قلبش حرم خدا نیست، اظهار داشت: خداوند، رسول اکرم (ص) را برای هدایت و نجات بشریت فرستاد، چرا که تنها رسول خدا شأنیت دعوت انسان را تا بی نهایت داشت.

وی در ادامه افزود: پیامبر اکرم(ص) بی نهایت و مظهر حق است و جز او کسی نمی توانست انسان را هدایت کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: خدا پیامبر(ص) را برای حرکت و هدایت انسان فرستاد تا انسان را به موطن خود صدا زند، اگر در انسان استعدادی وجود نداشت دعوت انسان به خدا لغو می شد.

آیت الله ممدوحی خاطر نشان کرد: اگر انسان در مکتب الهی بوده و دارای استعدادی است که حتی می تواند از ملائکه  فراتر رفته، به گونه ای که ملائکه در این دنیا خادم، مطیع و فرمانبردار برخی از انسان ها می شوند.

این استاد حوزه اذعان داشت: خوشبختانه طلاب از معصیت دور هستند، لذا باید برای دستیابی به مراتب بالاتر تلاش کرده و به عالم معنا ورود پیدا کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه ابراز داشت: کلید ورود به عالم معنا ترک معصیت است و تا معصیت وجود دارد نمی توان به عالم معنا ورود پیدا کرد این کلید را باید ساخت و با رعایت مسائل اخلاقی و تقویت تقوا می توان به این مقام دست یافت.

وی در پایان خاطر نشان کرد: طلاب باید محرمات اخلاقی و عملی را  برای رسیدن به عالم معنا رعایت کنند تا در نظام زندگی خویش نیز موفق باشند.

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha