پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
بصیرت

حوزه/ حجت الاسلام وحیدی گفت: امروز با وجود نقشه های شوم دشمن باید حواسمان باشد که خط صحیح را گم نکنیم تا به حکومت اسلامی و مسلمانان آسیب نرسد.

حجت الاسلام محمد وحیدی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، با تسلیت ایام شهادت امام رضا(ع)  ضمن اشاره به بصیرت اجتماعی در کلام امام رضا(ع) اظهار داشت: در احادیث و روایات آمده  که امام رضا (ع) برای این مسئله بسیار نگران بودند، که نکند، منافقان به اسلام ضربه بزنند و مسلمانان به خاطر برخی رفتارها، گول منافقان را بخورند.

وی ادامه داد: ترسناک ترین خطری که اهل بیت(ع) از آن بيم داشتند، نفوذ تفکر استکبار در جامعه بود که باعث فروپاشی جامعه اسلامی است.

کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به اینکه در مقابل خط صحیح، خط منافقان قرار دارد، افزود: امروز با وجود نقشه های شوم دشمن باید حواسمان باشد که خط صحیح را گم نکنیم تا به حکومت اسلامی و مسلمانان آسیب نرسد.

حجت الاسلام وحیدی با اشاره به اینکه خطرناک است که مسلمان از راه حق به گمراهی کشیده شود، تصریح کرد: تنها از کم آگاهی و نادانی است که فرد مسلمان با وجود این همه هشدارهای بصیرتی به سمت نفاق و جهل حرکت می کند.

وی با بیان اینکه گاهی تشخیص منافق کار بسیار سختی است، اظهار داشت: گاهی منافق در هر لباسی برای گمراه کردن مسلمانان خود را نشان می دهد، حتی گاهی ممکن است منافق در مساجد هم برای گمراه کردن مردم حضور پیدا کند  و گاهی ممکن است افراد شعار اسلام و ارزش های انقلاب هم سر دهند، اما به انقلاب توجه نکنند.

استاد حوزه علمیه خراسان رضوی گفت: مسلمانان باید توجه کنند که خط نفاق در میان آنها رخنه نکند، زیرا بدترین خطری که باید از آن ترسید، این است که مسلمانان از راه دین گمراه شود.

حجت الاسلام وحیدی با اشاره به حقیقت ایمان اظهار کرد: امام رضا (ع) می فرمایند" لا یَستَکمِلُ عَبدُ حَقیقَةَ الإیمانِ حَتّی تَکوُنَ فیه خِصالُ ثَلاثُ: التفَّقُّهُ فِی الدّینِ، وَ حُسنُ تَقدیرِ المَعیشَهِ، و الصَّبُر عَلی الرزَّایا" یعنی هیچ بنده ای به مرتبه حقیقت ایمان نمی رسد، مگر این که این سه خصلت در او باشد: دین شناسی، تدبیر و برنامه ریزی نیکو در زندگی، و شکیبایی بر سختیها و ناملایمات.

وی در پایان تصریح کرد: این سه مسأله  یاد شده که نشان حقیقت ایمان است، یکی به اصل دین شناسی مربوط می شود، برنامه ریزی و مدیریت در امور معاش، یکی هم به مقاومت و ایستادگی در برابر مشکلات و بلاها. که هر سه لازمه ایمان و بصیرت کامل داشتن است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha