جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علیجان دلدار بیرجند

حوزه/ مدیر حوزه علمیه رضویه بیرجند ضمن اشاره به اهمیت و فضیلت زیارت امام رضا(ع)، گفت: زیارت امام رضا (ع) با پای پیاده، فصل تازه ای برای تولد دوباره روح است.

حجت الاسلام علیجان دلدار، مدیر مدرسه علمیه رضویه بیرجند، در حاشیه پیاده روی زائران حرم رضوی، در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در خراسان جنوبی، با بیان این که زیارت امام رضا(ع) همانند زیارت همه ائمه(ع) تجدید عهد و بیعت با امام زمان(عج) است، اظهار کرد: سفر زیارتی از جمله سفر زیارتی امام رضا(ع)، یک بازگشت مهم برای خود ما زائرین نیز محسوب می شود.

مدیر مدرسه علمیه رضویه بیرجند افزود: زائران در حقیقت از مادیات و امور دنیوی جدا شده و به سفر زیارتی که صیقل دهنده روح انسان است، قدم می گذارند.

وی حضور مردم در پیاده روی حرم امام رضا(ع) را نشانه عشق و دلدادگی دانست و افزود: زیارت امام رضا (ع) با پای پیاده، فصل تازه ای برای تولد دوباره روح است و حضور با شکوه مردم در این پیاده روی عشق و دلداگی مردم ایران به امام رئوف حضرت رضا(ع) را به نمایش می گذارد.

مدیر مدرسه علمیه رضویه بیرجند با اشاره به حضور 250 طلبه خراسان جنوبی در سفر عشق را نشانه تولد معنوی دوباره حوزه علمیه خراسان جنوبی دانست و افزود: در این پیاده روی اقامه نمازجماعت، سخنرانی، قرائت زیارت نامه، مداحی، سینه زنی و حلقه های معرفت ازجمله برنامه های فرهنگی طلاب زائر پیاده رضوی است که برگزار شده است.

حجت الاسلام دلدار بیان کرد: طلاب و مبلغان دینی که در این راهپیمایی شرکت کرده اند، وقتی در میان زائران پیاده علی بن موسی الرضا (ع) قدم بر می دارند، با تبلیغ چهره به چهره ارتباط روحانیت با بدنه جامعه را پیوند می زنند.

وی، حس و حال طلبه ها و زائران را به خاطر حضور در پیاده روی رضوی را غیر قابل وصف عنوان کرد و افزود: حس سعادت و خوشبختی نشانه های پیاده روی حرم رضوی است، چرا که با قدم برداشتن در این را می خواهیم کار و رسالت امام هشتم را انجام داده و در انجام این رسالت، محکمتر و جدی  تر از گذشته قدم بر داریم.

مدیر مدرسه علمیه رضویه بیرجند با اشاره به این که در اسلام به زیارت همه ائمه(ع) سفارش شده است، تصریح کرد: بر زیارت امام حسین (ع) و امام رضا (ع) سفارش و تاکید بیشتری شده است، چرا که مهمترین هدف از زیارت ایشان، موضوع امامت و ولایت است.

حجت الاسلام دلدار ضمن اشاره به سفر پیاده روی زیارت حضرت ثامن الحجج(ع)، خاطرنشان کرد: بهترین اعمال انسان، سخت ترین آن اعمال است.

وی با بیان این که هرچه انسان در سفر زیارتی سختی بیشتری متحمل شود، کارش ارزشمندتر بوده و ثوابش بیشتر است، یادآور شد: در جریان سفرهای زیارتی پیاده ائمه(ع)، انسان کمالاتی را کسب می کند که هر چه سختی در آن بیشتر باشد روح انسان بیشتر صیغل داده خواهد شد.

مدیر مدرسه  علمیه رضویه بیرجند ضمن اشاره به اهمیت زیارت امام رضا (ع)، گفت: در فضیلت زیارت ایشان آمده که هرکس این امام بزرگواررا با معرفت زیارت کند، خداوند بهشت را به وی عنایت می کند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha