جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مراسم شهادت امام جواد(ع) در حوزه بوشهر

حوز/ مراسم سالروز شهادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) با حضور حضرت آیت الله سبحانی در مؤسسه امام صادق(ع) قم برگزار شد.

 

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، مراسم سالروز شهادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) با حضور حضرت آیت الله سبحانی در مؤسسه امام صادق(ع) قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این مراسم که آیات سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران، علیرضا اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور و اقشار گوناگون مردم حضور داشتند، حجت الاسلام والمسلمین گنجی  در سخنانی گفت: با نگاهی به آیات و روایات، مشاهده خواهیم کرد که ویژگی های بسیاری درباره ائمه طاهرین(ع) بیان شده که انسان را به شگفتگی باز می دارد.

سخنران این مراسم افزود: معصومین (ع) کسانی هستند که احاطه کامل بر کره خاکی دارند و اگر دین و خلافت به درستی بخواهد ایفای نقش کند، باید به دور ولایت حضرت امیر(ع) بچرخد.

وی  عنوان کرد: اگر جهان شیعه عظمت و بزرگی، شرافت و برتری بر سایر ادیان و مذاهب دارند به دلیل ولایت امیر المومنین(ع) است.

حجت الاسلام و المسلمین گنجی گفت: خدای متعال ولایت اهل بیت(ع) را نقطه مرکزی دین قرار داد و زمانی دین به درستی در جامعه به اجرا در می آید که ولایت نقش خود را ایفاء کند.

 سخنران این مراسم بیان داشت: امروز گرفتاری آل سعود و انحرافات و ظلم های آنان به دلیل دوری از امامت است.

وی با بیان اینکه فرد را نمی توان با امام(ع) مقایسه کرد، گفت: علت این سخن آن است که انسان بدون امام هویت پیدا نمی کند و در همان حیوانیت خود باقی می ماند.

حجت الاسلام و المسلمین  گنجی با اشاره به اینکه اگر ولایت نبود انسان هلاک می شد، افزود: امام مثل و مانندی ندارد و منحصر به همه فضائل و اعمال است و این مسئله، اعتقادی است که شیعه باید به آن برسد. 

سخنران این مراسم گفت: ولایت ریشه کرامت، نهایت درجه علم، بردباری، سخاوت، شجاعت و تقواست. 

وی با بیان اینکه توسل به اهل بیت(ع) یکی از راه های رسیدن به امامان(ع) است، ابراز داشت: بسیاری از بزرگان دین از طریق توسل و در کنار تلاش و کوشش، مشکلات خود را از بین بردند و به جایگاه بالایی رسیده اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha