شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام رضا(ع)

حوزه/ خراسان شمالی، استان باب الرضا(ع)، در سالروز شهادت امام رضا (ع) هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت با برافراشتن بیرق های سیاه غرق ماتم و عزا شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بجنورد، عاشقان خاندان عصمت و طهارت(ع) در خراسان شمالی، استان باب الرضا(ع) با برپایی آیین های عزاداری در مساجد، تکایا، خیابان ها و منازل و برافراشتن بیرق های سیاه عزا در غم شهادت ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به سوگ نشستند.

مردم شب گذشته در استان خراسان شمالی، دل های دردمند خود را از فاصله ای دور به ضریح تابناک امام الرضا (ع) گره زدند، گره ای که فاصله ها را تنها در چشم بهم زدنی به پنجره فولاد پیوند می زند و منتظر نگاهی زیبا از سوی گنبد طلایی امام مهربانی ها می ماند.

آرزومندان و دردمندانی که نتوانسته اند به دیار عاشقان سفر کنند، امروز با دلی آکنده از اندوه و ماتم با هر نوحه مداحان اهل بیت(ع)، اشک ها را روانه مشهد الرضا (ع) می کنند و با دست ها بر سر و سینه های سرشار از غم و اندوهشان می زنند.

حرم مطهر امامزاده سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) برادر امام رضا (ع) در بجنورد، مساجد محله ها، مسجد جامع و دهها مسجد و حسینیه دیگر در شهرستانهای این استان، از شب گذشته و امروز شاهد حضور خیل عزاداران آن امام همام هستند.

خیابانهای منتهی به مساجد و تکایا در استان خراسان شمالی شب گذشته با وجود برودت و سردی هوا شاهد رفت و آمد زن و مرد، پیر و جوان و عاشقان آن امام همام، علی ابن موسی الرضا (ع) بود

مردم خراسان شمالی مانند سایر نقاط دیگر ایران اسلامی، با حضور در مراسم عزاداری سالروز شهادت امام رضا (ع) به هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت عشق و ارادت به اهل بیت عصمت و طهارت به گونه ای وصف ناشدنی به نمایش گذاشتند.

آیین های عزاداری در رثای آن حضرت در جای جای استان خراسان شمالی با حضور پرشور مردم ولایت مدار در بقاع متبرکه، مساجد و حسینه های این استان بویژه در حرم مطهر امام زاده سیدعباس بن موسی بن جعفر (ع) برگزار شد.

در سالروز شهادت امام رضا (ع) علما، روحانیون و مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) درباره فضایل اخلاقی و معنوی آن امام همام به  سخنرانی و ذکرمصیبت پرداختند . 

برگزاری آیین های نوحه خوانی و سینه زنی، پخت و توزیع نذری در شهرها و روستاهای استان خراسان شمالی از دیگر برنامه های برگزار شده در این روز بود.

آیین سوگواری در غم شهادت امام رضا (ع) هشتمین دردانه حضرت زهرا (س) در تمام شهرستان های استان در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha