شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
بانوان

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) صحنه گفت: اعمال خیر هر کس نیاز به وسیله ای برای رسیدن به جایگاه قبول و پذیرش دارد که آن وسیله ولایت علی (ع) و فرزندان علی و تبری از دشمنان ایشان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، خانم سعادت در جمع طلاب خواهر مدرسه علمیه الزهرا (س) شهرستان صحنه با اشاره به حدیثی از امام جواد (ع) عنوان داشت:  کسی که قبر پدرم رضا (ع) در طوس را با شناخت حق او (واجب الاطاعه) زیارت کند، من نزد خدای تعالی بهشت را بر او ضمانت کنم.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) شهرستان صحنه با بیان انواع شناخت از ائمه اطهار علیهم السلام اظهار داشت: شناخت جلالی، جمالی و کمالی سه نوع شناخت از انبیاء معصومین(ع) است، شناخت جلالی از ائمه(ع) همچون دیدن کوه از دور است و یا آگاهی از عنوان امام، عدد، اسم پدر و مادر آنها بوده و نتیجه این شناخت ادب کردن در برابر امام همانند دست به سینه بودن کنار ضریح است. 

سعادت تصریح کرد: معرفت جمالی شناخت اوامر و نواهی ائمه است که این معرفت انسان را به ادب، خضوع و خشوع، مودت و محبت، اطاعت و قرب الی الله می رساند.

وی با اشاره به روایتی از امام رضا (ع) اذعان داشت: هر کس با شخصی که با ائمه قطع رابطه کرده رابطه برقرار کند و با کسی که با ائمه(ع) پیوند داشته باشد رابطه قطع کند، یا کسانیکه عیب انبیاء را در جامعه می گویند ستایش کند، یا مخالف ائمه را اکرام کند و احسان نماید باعث تقویت مخالف فرستادگان الهی می شود  و قطعأ از ائمه اطهار علیهم السلام نیستند و امامان نیز از آنها دور می باشند.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) شهرستان صحنه در پایان خاطر نشان کرد:  اعمال خیر هر کس نیاز به وسیله ای برای رسیدن به جایگاه قبول و پذیرش دارد که آن وسیله ولایت علی (ع) و فرزندان علی و تبری از دشمنان ایشان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha