چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
شکایت دادگاه عالی شیلی از قضات اسرائیلی به جرم جرایم جنگی

حوزه/ دادگاه عالی شیلی به خاطر حمایت از ساخت دیوار حائل کرانه باختری و تصرف زمین‌های فلسطینیان، علیه سه قاضی فعلی و سابق دیوان قضایی رژیم صهیونیستی اقامه دعوی کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از واشنگتن پست، دادگاه عالی شیلی، علیه سه قاضی فعلی و سابق دیوان قضایی اسرائیل به خاطر حمایت از ساخت دیوار حائل کرانه باختری و تصرف زمین‌های فلسطینیان اقامه دعوی کرده است.

اتحادیه فلسطینی شیلی روز دوشبنه علیه دو قاضی فعلی رژیم صهیونیستی با اسامی یوزی وگلمن، نیل هندل و قاضی بازنشسته اسرائیلی به نام اشر گرونیز، به جرم جرایم جنگی، به دادگاه این کشور شکایت کرد. گفته می‌شود که اصل جهان شمولی قانون شیلی اجازه شکایت علیه جنایات مرتکب شده علیه بشریت در کشورهای دیگر را به شاکیان می‌دهد.

یک زن فلسطینی- شیلی تبار که مالک زمینی در دره کرمیسان در نزدیکی بیت لحم می‌باشد نیز شکایت جداگانه‌ای علیه قضات صهیونیستی پر کرده است.

نیکولاس پاوز، وکیل شاکیان این پرونده گفت: پس از 8 سال تلاش و امتحان کردن روش‌های دیگر، خواهان تصمیم به شکایت از قضاتی گرفته‌اند که ساختن موانع را قانونی اعلام کرده‌اند. این قضات با حکم‌شان ساختن دیوار غیرقانونی را مشروع اعلام کرده‌اند و این عمل طبق قانون بین‌الملل جنایت جنگی محسوب می‌شود.

جامعه فلسطینیان شیلی متشکل از 350 هزار آواره فلسطینی و فرزندانشان، یکی از بزرگترین جوامع فلسطینی در جهان محسوب می‌شود.

رژیم صهیونیستی ساخت دیوار حائل در کرانه باختری را در سال 2002 آغاز کرد. این درحالی است که ساخت این دیوارها کاملا غیرقانونی و در محدوده کرانه باختری اشغالی انجام شده‌اند.

در سال 2004 دیوان بین‌المللی دادگستری، بالاترین ارگان قضایی سازمان ملل متحد، ساخت دیوار اسرائیل را غیرقانونی اعلام کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha