جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام یعقوبی بجنور

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی با اشاره به جانفشانی امیرالمومنین (ع) در راه دین خدا و حفظ جان پیامبر خدا(ص)، گفت: حماسه لیلة المبیت از فضیلت های حضرت علی (ع) و افتخار شیعه است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی با تبریک حلول ربیع الاول اظهارداشت: حماسه لیلة المبیت، در آیه شریفه ۲۰۷ سوره مبارکه بقره، به وضوح گویاست؛ آنجا که خداوند متعال می‌فرماید: «و مِن الناس مَن یشری نفسه ابتغاء مرضات الله و الله رئوف بالعباد». همچنین در تمام کتاب‌های معتبر شیعه و اهل سنت این واقعه نقل شده و آنقدر در تاریخ مؤثر بوده که تمام مورخان و صاحب ‌نظران آن را نقل کرده‌اند.

امام جمعه بجنورد ادامه داد: شب اول ماه ربیع الاول «لیلة المبیت» است که نور فداکاری علی بن ابی طالب(ع) در حفظ جان رسول الله(ص) در زمانی که مشرکان مکه قصد جان پیامبر خدا را داشتند نمایان می شود.

وی با اشاره به اینکه واقعه لیلة المبیت یک رویداد بزرگ و ارزشمند است که اعمال خاص مربوط به خود را هم دارد، گفت: از جمله اعمال خاص این روز اینکه انسان می تواند این روز را به شکرانه سلامتی حضرت محمد (ص) و حضرت علی (ع) روزه بگیرد.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی اضافه کرد:  خواندن زیارت پیامبر اکرم(ص) و زیارت امیر امیر المومنین(ع) در این روز سفارش شده که اعمال آن به صورت کامل در کتاب مفاتیح الجنان بیان شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی همچنین با تبریک فرا رسیدن ماه ربیع الاول گفت: ربیع به معنای بهار است و این ماه بهار ماه ها قلمداد می شود و آثار رحمت خداوند نیز در این ماه به همه  انسانها رسیده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به رویدادها و مناسبت های ماه ربیع الاول، اظهار داشت: یکی از مناسبت های ویژه این ماه، میلاد حضرت رسول اکرم (ص) به عنوان نخستین رحمت الهی و فردی که تاکنون رحمتی مانند ایشان برای انسان عرضه نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: یکی دیگر از مناسبت های این ماه، روز ازدواج حضرت محمد(ص) و حضرت خدیجه(س) است که سفارش شده این روز را روزه بگیرند.

 انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha