پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام ناطق نوری

حوزه/ رئیس دفتر بازرسی دفتر مقام معظم رهبری با بیان این که واقفان خیراندیش با وقف اموال و دارایی خود موجب رشد و گسترش مبانی دینی و ارزش های اسلامی در جامعه شدند، گفت:علما خود را وقف رشد جهانی اسلام ناب کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر ناطق‌نوری، رئیس دفتر بازرسی دفتر مقام معظم رهبری، امروز در همایش استانی "علمای واقف" در بابل از شهدا به عنوان بزرگترین واقفان جامعه اسلامی یاد کرد و گفت: شهدا جان و خون خود را در راه اسلام و انقلاب وقف کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که واقفان خیراندیش با وقف اموال و دارایی خود موجب رشد و گسترش مبانی دینی و ارزش های اسلامی در جامعه شدند، افزود: به حتم وقف یکی از بهترین راه های گسترش اسلام است.

رئیس دفتر بازرسی دفتر مقام معظم رهبری با بیان این که علما در جامعه موجب اثرات و خیرات بسیاری شدند، تصریح کرد: اگر امروز شاهد رشد و گسترش اسلام ناب در جهان هستیم به برکت تلاش های علما و روحانیت است.

حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری با اشاره به این که علما برای رشد جهانی اسلام ناب خود را وقف کردند، ادامه داد: بسیاری از علما و بزرگان دینی را در راه اسلام وقف کردند.

رئیس دفتر بازرسی دفتر مقام معظم رهبری با بیان این که توجه به معنویت سعادت و تعالی انسان را تضمین می کند، خاطرنشان کرد: انسان نباید تنها به مسائل مادی توجه کند و وقف یکی از راه های فرار از زندان مادیات است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که زندگی انسان باید با اثرات و خیراتی همراه باشد، ادامه داد: وقف اموال و دارایی انسان یکی از بهترین راه های ماندگاری و جاودانه شدن انسان است.

حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری با بیان این که برای رسیدن به معنویت باید پرده های مادیات و نگاه های دنیوی کنار زد، خاطرنشان کرد: انسان نباید در این دنیای زودگذر گرفتار مسائل دنیوی و مادی شد، بلکه به حیات معنوی توجه کند.

وی با بیان این که وقف اموال پس از مرگ نیز خیر و برکت بسیاری برای آن واقف خیر اندیشه با خود به همراه خواهد داشت، تصریح کرد: این افراد کسانی هستند که حیات معنوی دارند یعنی پس از مرگ نیز از آنها یک نام نیک برجای می ماند.

حجت الاسلام ناطق نوری با بیان این که انسان با وقف همواره زنده خواهد ماند و هیچ گاه فراموش نخواهد شد، خاطرنشان کرد: تنها باقیات و صالحات است که برای آخرت انسان باقی می ماند و دارایی های دیگر تنها زودگذر و مربوط به این دنیا است.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha