چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 401034
۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
حجت الاسلام سیدکاظم میرجلیلی

حوزه/ مدرس حفظ قرآن مدرسه علمیه امام خمینی(ره) استان یزد از برگزاری کلاس های حفظ قرآن کریم برای طلاب یزدی خبر داد.

حجت الاسلام سیدکاظم میرجلیلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد؛ به اهمیت حفظ قرآن و اثرات آن در زندگی اشاره کرد و گفت: مهمترین جز زندگی یک مبلغ هم نشینی و انس با قرآن است و در واقع اگر قرآن را از یک طلبه بگیریم چیزی از او نمیماند و کسی که طلبه است و با قرآن انسی ندارد در واقع مسیر را اشتباه رفته، بزرگان ما همیشه با قرآن عجین بودند و تسلط بر مبانی و معارف قرآن جزو مسلمات علم آنها بوده، به همین منظور کلاس های حفظ قرآن کریم در مدارس علمیه استان یزد برگزار می شود و در این کلاس ها روش حفظ، مرور و تثبیت قرآن و برنامه ریزی حفظ به طلاب آموزش داده می شود.

وی ادامه داد: هدف از کلاس حفظ قرآن در حوزه، آشنایی بیش تر طلاب با مفاهیم قرآن کریم می باشد که یکی از مقدماتش حفظ قرآن است.

این پژوهشگر قرآنی خاطر نشان کرد: قرآن ذکر و آرامش دهنده است، زمانی که با قرآن باشی خود را سراسر آرامش می‌یابی و به دور از استرس و دغدغه از آینده هستی، این خاصیت قرآن است که آرامش را به انسان تزریق می‌کند.

مدرس حفظ قرآن مدرسه علمیه امام خمینی(ره) استان یزد در ادامه افزود: به هر بهانه‌ای حفظ قرآن را رها نکنید و مستمر پیش روید، هر چند اندک باشد زیرا حفظ قرآن باعث ورزش ذهن و تقویت حافظه شده و باعث می‌شود توان آن بالا رود بنابراین با حافظه معمولی می‌توان شروع کرد و با حفظ قرآن به حافظه‌ای عالی رسید.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha