جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام حسن ترابی - بروجرد

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ترابی تاکید کرد: روحانیون باید با اقدام جهادی ابعاد مختلف فرهنگ وقف را بررسی و آن را در جامعه تبیین و نهادینه کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از لرستان؛حجت الاسلام والمسلمین حسن ترابی، امروز در همایش "وقف و روحانیت" که با حضور علماء، روحانیون و طلاب، در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد برگزار شد با اشاره به اینکه با اعتقاد به اینکه خداوند مالک همه چیز است، روح بخشش و سخاوت در بین انسانها رشد و گسترش می یابد، گفت: با اعتقاد به این امر افراد بصورت خودجوش در ثبت موقوفات و ترویج این سنت حسنه تلاش می کنند.

وی با اشاره به اینکه وقف از نیازهای اصلی جامعه است، تصریح کرد: روحانیون و مبلغان باید با ترویج این سنت نیکو در جامعه واقفان خیر اندیش را نسبت به ترویج فرهنگ وقف تشویق نمایند.

امام جمعه بروجرد با اشاره به اینکه مبلغان و طلاب علاوه بر تحکیم باورهای دینی و اعتقادی در جامعه مروج گسترش فرهنگ وقف هستند، خاطر نشان کرد:حوزه های علمیه باید با بررسی ابعاد مختلف وقف باعث استمرار سنت نبوی و علوی وقف در جامعه باشند.

وی با اشاره به اینکه امروز متاسفانه برخی از موقوفات تصرف شده اند و یا از آنها استفاده شخصی می شود، افزود:در این راستا باید با احیاء و رفع تصرف موقوفات اساسی گام های اساسی برداشته شود.

حجت الاسلام والمسلمین ترابی در پایان با اشاره به اینکه مبلغان و طلاب باید از هر فرصتی در محورهای تبلیغی خود برای نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه تلاش کنند، گفت: در این راستا باید با عزم و روحیه جهادی گام های ارزشمندی صورت گیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha