پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کتاب تیم اندرسون با نام " جنگ کثیف ضد سوریه"

حوزه / غربی ها طی چند سالی که از آغاز بحران و جنایت های گسترده تروریست ها در سوریه گذشته است، همواره تلاش کرده اند خود و هم پیمانان منطقه ای را از موضوع حمایت از تروریست ها تبرئه کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از العالم، غربی ها طی چند سالی که از آغاز بحران و جنایت های گسترده تروریست ها در سوریه گذشته است، همواره تلاش کرده اند خود و هم پیمانان منطقه ای را از موضوع حمایت از تروریست ها تبرئه کنند.

با این وجود تاکنون مدارک غیر قابل انکاری در باره پشتیبانی مالی، تسلیحاتی کشورهای غربی و هم پیمانان منطقه ای آنان از تروریست ها در کنار حمایت های آشکار و پنهان سیاسی کشورهای بلوک غرب از تروریست ها در محافل و نشست های بین المللی فاش شده است که یکی از آنها اطلاعاتی است که "تیم اندرسون" نویسنده کتاب " جنگ کثیف ضد سوریه" چندی پیش آن را منتشر کرد.

یک روزنامه کانادایی هم با استناد به اطلاعات اندرسون اسامی 7 کشوری را منتشر کرده است که در ایجاد، حمایت و تجهیز گروهک تروریستی "داعش" نقش اساسی داشته و دارند.

تیم اندرسون نویسنده کتاب جنگ کثیف ضد سوریه ، به افشاگری درباره حمایت گسترده غرب و حامیان منطقه ای آن از تروریست ها دست زده است

این روزنامه به  نقل از اندرسون اطلاعات مختصری را از حمایت های عربستان، ترکیه، قطر، فرانسه، انگلیس و آمریکا از داعش ارائه کرد که براساس آن شکل و نوع کمک های هر یک از کشورها نیز تاحدودی مشخص شده است.

عربستان:

عربستان در سال 2006 با اشاره آمریکا برای جلوگیری از برقراری روابط محکم میان عراق و ایران اقدام به ایجاد "القاعده" در عراق کرد؛ ریاض در سال 2011 [ابتدا] دست به حمایت مالی و تسلیحاتی از تروریست های افراطی در درعا (ی سوریه)و [سپس] حمایت مالی و تسلیحاتی از همه گروه های تروریستی در این کشور زد و تلاش کرد شکاف موجود میان گروه های حمایت شونده برای جلوگیری از قدرت گرفتن آن ها حفظ شود.

ترکیه:

ترکیه گذرگاه های امنی را برای عبور تروریست ها از مرز این کشور به شمال سوریه با همکاری عربستان گشود و (گروهک تروریستی ) جبهه النصره شاخه القاعده در سوریه را در سال 2015 (النصره در سال 2011 ایجاد شد) ایجاد کرد. ترکیه همچنین سرکرده های تروریست ها را به حضور پذیرفت و از داعش، نفت به بهای اندک خریداری و به این گروه تروریستی خدمات پزشکی ارائه کرد.

قطر:

قطر از سال 2011 تا 2013 میلیاردها دلار در اختیار گروه اخوان المسلمین قرار داد که با گروه های تروریستی مانند "الفاروق" در ارتباط است؛ قطر از 2013 به بعد با حمایت از "نیروهای ائتلاف [به اصطلاح ضد داعش]" به حمایت از محور ترکیه – عربستان روی آورد.

"رژیم صهیونیستی":

رژیم صهیونیستی از همه گروه های تروریستی در سوریه - از جبهه النصره گرفته تا داعش – حمایت تسلیحاتی و پزشکی کرد و با آن ها در سراسر جولان اشغالی در هماهنگی کامل بود.

فرانسه و انگلیس:

این دو کشور اقدام به اعزام منظم تروریست های مرتبط با القاعده برای پیوستن به تروریست ها در سوریه و حمایت تسلیحاتی از آن ها کردند.(غربی ها برای خلاص شدن از دست مسلمانان تندرو - تکفیری آنها را تشویق و ترغیب به رفتن سوریه کردند تا به راحتی از دست آنها خلاص شده و امنیت خود را تقویت کنند.)

آمریکا:

آمریکا در سوریه هماهنگی مستقیمی با تروریست ها داشت و از پایگاه های هوایی اش در ترکیه، اردن، قطر، عراق و عربستان بهره می برد؛ واشنگتن همچنین از تروریست ها در سوریه حمایت تسلیحاتی کرد و آن ها سلاح های خود را به داعش تحویل دادند؛ آمریکا داعش را از مناطق کرد نشین دور کرد اما عرصه را برای حمله این گروه تروریستی به سایر مناطق سوریه باز گذاشت.

نویسنده کتاب "جنگ کثیف ضد سوریه" خاطر نشان کرده که، مسئولان عراقی در این زمینه می گویند که آمریکا با تخلیه هوایی محموله های سلاح برای داعش از این گروه تروریستی حمایت مستقیم می کند.

 

به این ترتیب با تکیه به اطلاعات فاش شده در باره کمک های گسترده کشورهایی که خود را در جبهه ادعایی مبارزه با تروریسم معرفی می کنند، می توان دلایل مدارا کردن مدوام آنها با داعش را بهتر درک کرد و این سوال را مجددا تکرار کرد که آیا غرب و یاران منطقه ایش درحال مبارزه قاطع با داعش هستند یا تنها به مدیریت کردن آن بسنده می کنند.

موضوعی که بخصوص از لابلای خبرهای مربوط به تلاش غربی ها از طریق نشست های بین المللی و از جمله شورای امنیت برای تغییر شرایط به نفع تروریست های محاصره شده در شهر حلب درماههای گذشته بیش از پیش آشکار شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha