جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
یک/سوم مسلمانان انگلیس دولت آمریکا را مسبب ۱۱ سپتامبر می‌دانند

حوزه/ نظرسنجی سازمان تبادل سیاسی در انگلستان از ۳ هزار مسلمان نشان داد که یک سوم مسلمانان انگلیس دولت آمریکا را مسبب حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر می‌دانند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از theblaze.com، یک نظرسنجی جدید در انگلستان نشان داد که تقریبا 31% مسلمانان انگلیس بر این باور هستند که دولت آمریکا مسئول حملات تروریستی 11 سپتامبر بوده و بیش از 50% آنان نیز هیچ نظری در این باره ندارند.
نظرسنجی سازمان تبادل سیاسی همچنین نشان داد که از 3هزار مسلمانی که از سرتاسر انگلیس در این نظرسنجی شرکت کرده اند، تنها 4% آنان القاعده را مسئول حملات 11 سپتامبر می‌دانند. و 7% مسلمانان نیز معتقدند که صهیونیست‌ها این حملات را انجام داده‌اند.
به علاوه درصد بالایی از مسلمانان انگلستان وجود ایدئولوژی افراط‌گرایی را در این کشور منکر هستند. خالد محمود، یک سیاستمدار مسلمان اهل بیرمنگام درباره مسلمانانی که حضور افراط‌گرایی را رد می‌کنند گفت: عملکرد مسلمانان انگلیسی در رابطه با افراط‌گرایی تفاوت چندانی با عملکرد و دیدگاه همسایگان غیرمسلمان آنان ندارد. با این حال نگران کننده است که بسیاری از اعضای جامعه ما حاضر به پذیرش وجود پدیده افراط‌گرایی حتی با وجود تهدیدهای تروریستی نیستند.
نظرات مسلمانان انگلیسی تفاوت قابل توجهی با مردم عادی این کشور دارد. با این حال 93% ساکنان مسلمان انگلیس، احساس نزدیکی و قرابت زیادی با کشور انگلستان داشته و قویا آنجا را سرزمین خودشان می‌دانند.
طبق آخرین آمارهای  انجام شده، حداقل  2.7 میلیون مسلمان در انگلستان زندگی می‌کنند که  4.8 % جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha