جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
روز درهای باز در مسجد مرکزی چارلستون

حوزه/مسجد مرکزی چارلستون در آمریکا که به تازگی با کمک‌های مالی مسلمانان، ساختمانش را توسعه داده، با برگزاری روز درهای باز، از مردم این شهر دعوت به بازدید کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، امروز مسجد مرکزی چارلستون در ایالت کارولنیای جنوبی در آمریکا با برگزاری روز درهای باز، از تمامی مردم این شهر، مسلمانان و غیرمسلمان دعوت به عمل می‌آورد تا شاهد برنامه‌های فرهنگی-مذهبی این مرکز باشند. اعضای این مسجد که به تازگی ساختمان مرکز اسلامی را توسعه داده‌اند، امیدوارند بتوانند میان اجتماعات محلی مسلمان و غیرمسلمان ارتباط برقرار کنند. این مراسم شامل تلاوت قرآن مجید، سخنرانی و وعظ مذهبی و بازدید از قسمت‌های مختلف مسجد می‌باشد.

شاب مغربی خزانه‌دار مسجد می‌گوید: هدف ما برقراری ارتباط میان اجتماعات مختلف است. روابط دوستانه میان مردم، فرهنگ مدارا با یکدیگر، احترام گذاشتن به اعتقادات و دیدگاه‌های همدیگر مقصد نهایی است.

روز درهای باز در مسجد مرکزی چارلستون آمریکا

روز درهای باز در مسجد مرکزی چارلستون آمریکا

روز درهای باز در مسجد مرکزی چارلستون آمریکا

تاریخچه مسجد مرکزی چارلستون

مسجد مرکزی چارلستون در سال 1987 تاسیس شده است و مسلمانان این مرکز ، مردمی ریشه‌دار در کارولینای جنوبی هستند.

در ابتدای تاسیس این مرکز تنها 10-20 خانواده عضو مسجد بوده‌اند. این درحالی است که اکنون 300-400 خانواده با مسجد مرکزی چارلستون همکاری می‌کنند و این مسلمانان از تمامی طبقات و مشاغل جامعه هستند.

ابتسام بازاری معاون دبیر انجمن اسلامی چارلستون درباره دلایل توسعه و گسترش فضای مسجد می‌گوید: با گسترش اعضای مسجد، مجبور بودیم مراسم‌های مذهبی را در مکان‌های دیگری برگزار کنیم زیرا سالن چندمنظوره مسجد بسیار کوچک بود. اما اکنون دیگر چنین مشکلی نداریم.

وی افزود: امروز در روز درهای باز مسجدی با دوبرابر ظرفیت گذشته خواهیم داشت، 10 کلاس درس جدید، یک سالن ورزشی، یک اتاق چندمنظوره توسعه یافته و یک آشپزخانه به ساختار مسجد اضافه شده‌اند. اعضای مسجد و مسلمانان میلیون‌ها دلار برای بازسازی مسجد اهداء کرده‌اند.

بازاری افزود: ما می‌خواهیم به مردم نشان دهیم که بخشی از تار و پود این جامعه بوده و در حال رشد هستیم. کودکانمان اینجا به مدرسه رفته و دوستانی از ادیان دیگر دارند.

مراسم درهای باز در ساعت 1-4 بعد از ظهر برگزار می‌شود.

روز درهای باز در مسجد مرکزی چارلستون آمریکا

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha