پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام محمد رضا ضمیری - انجمن مطالعات اجتماعی

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور قم، موثرترین و کارآمدترین سلاح دفاعی در جنگ نرم فرهنگی را تقویت باورهای دینی مردم عنوان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین ضمیری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: حقیقت آن است که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، این ایمان و باور عمیق دینی مردم ما بوده که به اذن الهی منجر به توفیقات عظیم نه فقط در سطح منطقه بلکه در سطح جهانی شده است و امروز نیز رمز استقامت و غلبه بر دشمن همین است.

وی با اشاره به این که دشمن در جنگ نرم با ابزارهای فرهنگی و رسانه ای، باور و اعتقاد مردم به خصوص نسل جوان را نشانه رفته است، گفت: آنچه ضرورت دارد این که ما در برابر تهاجم فرهنگی و عقیدتی دشمن پیش و بیش از هر چیز باورهای دینی مردم و به ویژه نسل جوان را در برابر انبوه شبهات و توطئه های دشمن تقویت نماییم.

عضو انجمن مطالعات اجتماعی حوزه علمیه قم همچنین ضمن تاکید بر لزوم اهتمام به مساله جهاد فرهنگی خاطرنشان کرد: این که مقام معظم رهبری چندی پیش با ابراز نگرانی نسبت به ولنگاری فرهنگی در جامعه خواستار هوشیاری همگان به خصوص مسئولان شدند نشان می دهد که به هیچ وجه نباید توطئه های فرهنگی دشمن را نادیده گرفت و از آن ها غافل شد.

وی افزود: صد البته راه مقابله با دشمن در این خصوص بعد از توکل بر خدای متعال این است که حساسیت شرایط را به خوبی درک کرده و به هر طریق ممکن به دنبال تقویت اعتقادات مردم و نیز جلوگیری از شرایط و بسترهایی باشیم که برنامه های دشمن را در عرصه فرهنگی و اعتقادی تسهیل می کند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha