چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ نشست مشترک جامعه الزهرا(س) و آموزش وپرورش/حجت الاسلام و المسلمین  سید سجاد هاشمیان

حوزه/ رئیس جامعه الزهرا(س) گفت: امروزه جامعه‎الزهرا ۱۰ درصد از درخواست کنندگان آموزشی را جذب می‎کند و به همین خاطر از نظر تقاضا در این دانشگاه مشکلی وجود ندارد؛ ولی باید طلابی را انتخاب کرد که انگیزه و شرایط لازم را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، مدیر بزرگترین مرکزبین المللی آموزشی خواهران کشور، امروز در نشست علمی جامعه الزهرا(س) با وزارت آموزش و پرورش، اظهارداشت: نظام آموزشی جامعهالزهرا(س)، همان نظام رسمی آموزش عالی در کشور است که با مدرک حوزوی که در این مرکز اخذ میشود، میتوان در ردههای آموزش عالی نیز حضور یافت.

حجت السلام و المسلمین سید سجاد هاشمیان افزود: یکی از رشته‏ های جدیدی که باید در این مرکز ایجاد شود، مدیریت مدرسه است؛ مدیریت مدرسه یک تخصص است که این تخصص میتواند جوانان و نوجوانان را مذهبی کند و یا از مذهب گریزان سازد.

مدیر جامعهالزهرا(س) یادآورشد: در برزیل دانشگاهی برای تربیت مدیران مدارس است و شرط ورود به این مدرسه نیز آن است که شخص داوطلب، کشیش باشد و به همین ترتیب جوانان خود را به این طریق تربیت میکنند.

وی ادامه داد: امروزه در سطح مدارس در کشور با مشکل دین داری مواجه هستیم و مشکل اساسی نیز آن است که مبانی دینی را به خوبی به آنها منتقل نمیکنیم؛ اگر مدیریت مدرسه در کشور ما نیز یک تخصص باشد مطمئنا نسل آینده قدم‌های بیشتری به سمت دین داری سوق پیدا میکند.

استاد حوزه علمیه افزود: دانش آموزان در سال آخر دبیرستان ممکن است، ندانند به درستی چه رشتهای را انتخاب کنند به همین دلیل باید به آنها توانایی انتخاب بهترین مرکز علمی را بدهیم و حوزه قطعا از بهترین مراکزی است که میتوانند حضور یابند.

مدیر جامعهالزهرا(س) اظهارکرد: امروزه جامعهالزهرا ۱۰ درصد از درخواست کنندگان آموزشی را جذب میکند و به همین خاطر از نظر تقاضا در این دانشگاه مشکلی وجود ندارد؛ ولی باید طلابی را انتخاب کرد که انگیزه و شرایط لازم را داشته باشند.

وی افزود: در هر روز ۲۰ هزار ساعت نفر در جامعهالزهرا(س) برگزار میشود و این امکانات، ظرفیت نظام اسلامی است؛ ۵۲ هزار فارغ التحصیل در این دانشگاه تحصیل کردند و ۷ هزار فارغ‌التحصیل نیز از دیگر کشورها هستند که تاثیرگذاری این گروه بسیار زیاد است.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha