پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری در مصاحبه با خبرگزاری حوزه

حوزه/ آمریکایی ها عکس‌العمل ما را رصد می‌کنند و اگر ببینند ضعیف عمل می‌کنیم، مطمئناً تحریم‌ها را تمدید خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین ذوالنوری در نشست سیاسی بصیرتی در مدرسه علمیه معصومیه قم با اشاره به تمدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت: تحریم‌های آمریکا یک سری تحریم‌های اولیه است و یک سری تحریم‌های ثانویه و تحریم‌های ثانویه فرامرزی است و هر کسی در موارد مورد اشاره با ایران بیش از 20 میلیون دلار مبادله داشته باشد مجازات می‌شود.

وی تصریح کرد: این تحریم‌ها در سال 96 توسط سنای آمریکا تصویب شد و کلینتون آن را اجرا کرد و در سال 2006 نیز تمدید شد و امسال نیز در آستانه تمدید قرار دارد.

حجت الاسلام و المسلمین ذوالنوری گفت: در برجام تصریح شده است که آمریکا تحریم‌هایش را تمدید نمی‌کند، لذا تمدید تحریم‌ها نقض برجام است.

وی  افزود: ما هنوز یک اظهارنظر قاطع در مقابل تمدید تحریم‌ها از دولت ندیده‌ایم و عبارت‌هایی مانند اینکه «آمریکا با تمدید تحریم‌ها آبروی خود را برده است» قاطع نیستند.

نماینده مجلس با اشاره به اینکه عبارت‌هایی که در برابر تمدید تحریم‌ها به کار می‌رود باید تناسب داشته باشند، گفت: آمریکایی ها عکس‌العمل ما را رصد می‌کنند و اگر ببینند  ضعیف عمل می‌کنیم مطمئناً تحریم‌ها را تمدید خواهند کرد.

وی با بیان اینکه  طرحی دو فوریتی را تهیه کرده‌ایم و با 15 امضا این طرح قانونی تقدیم هیئت رئیسه مجلس خواهد شد عنوان کرد: در سال 94 قبل از پذیرش برجام مجلس قانونی را تصویب کرد تحت عنوان «قانون اقدام متناسب و متقابل دولت در برجام» که باید در برابر طرف‌های مقابل اجرا کند و اگر این طرح دوفوریتی رأی بیاورد دولت ملزم خواهد شد این قانون را اجرا کند.

حجت الاسلام و المسلمین ذوالنوری گفت: جمهوری اسلامی در برجام به تعهدات خود عمل کرده است و باید طرف مقابل نیز به تعهدات خود عمل می‌کرد که نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه حوزویان هر کجا ببینند دولت خوب کار می‌کند باید حمایت کنند و هرجا دولت بد عمل کرد روشنگری کنند گفت: این مشی عقلی و شرعی است و مردم به حوزویان نگاه می‌کنند و حوزویان باید به وظیفه خود در روشنگری عمل کنند و نباید نگران باشند که شاید صدایشان به کسی نرسد.

حجت الاسلام و المسلمین ذوالنوری با اشاره به اینکه در فضای انتخابات نباید جامعه را برای امیال انتخاباتی دوقطبی کرد گفت: باید در ارائه آمارها صادق باشیم و نباید آمارهای غلط را با ادعاها قاطى کرد و به خورد مردم داد.

نماینده مجلس با بیان اینکه امام علی(ع) فرموده‌اند «مسئولیت تو طعمه‌ای نیست برای تو بلکه امانتی است در دستان تو»، گفت: به مسئولیت‌ها در دولت یا در مجلس نباید به‌عنوان طعمه نگاه کرد بلکه باید توفیقی دانست از جانب خداوند برای خدمت به مردم.

وی تصریح کرد: عده‌ای بیان می‌کنند اگر حقوق‌های نجومی قطع شود نخبگان از کشور می‌روند و باید به آنها گفت با رفتن این افراد نباید نگران شد چراکه چرخش نخبگانی رخ خواهد داد.

حجت الاسلام و المسلمین ذوالنوری با بیان اینکه تا زمانی که حق شناخته نشود و به حریم‌ها احترام نگذارند فتنه باقی می‌ماند گفت: هرچه به معیارهای ارزشی و انقلابی آن هم در صحنه، عمل کنیم فتنه از بین خواهد رفت.

وی عنوان کرد: ارزش‌ها، اصول و آرمان‌ها معلوم است و در جایی که هزینه دارد موضع‌گیری کنیم ارزش خواهد داشت.

نماینده مجلس با اشاره به اینکه حساب مردم را باید از حساب فتنه گران جدا کنیم گفت: در جریان فتنه عده‌ای بر اثر تبلیغات دچار اشتباه شدند و با تصور اینکه تقلب شده است در دام فتنه گران افتادند و همین مردم بودند که در 9 دی حماسه خلق کردند.

وی با بیان اینکه مردم ما خوب هستند هرچند ممکن است بعضی مواقع دچار اشتباه شوند تصریح کرد: مهم این است که نیت مردم خیر است و پای ارزش‌ها هستند و وقتی متوجه شوند که اشتباه کرده‌اند جبران می‌کنند.

 انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha