سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
دانشجوی مسلمان ۳۰۰ جلد قرآن مجید به غیرمسلمانان اهداء کرد

حوزه/ یک دانشجوی مسلمان در دانشگاه ایالتی نیومکزیکو، با هدف مبارزه با سوءتفاهمات و تصورات غلط درباره اسلام، ۳۰۰ جلد قرآن مجید را تهیه کرده و آن‌ها را به صورت هدیه میان دانشگاهیان توزیع کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، یک جوان مسلمان در دانشگاه ایالتی نیومکزیکو در آمریکا، با هدف از بین بردن سوءتفاهمات و تصورات غلط راجع به اسلام، 300 جلد قرآن مجید تهیه کرده و نسخه های قرآن را میان دانشگاهیان توزیع کرده است.
مجتبی نور 27 ساله امیدوار است بتواند از این طریق پلی ارتباطی میان اعضای جامعه ایجاد کند.
این دانشجوی رشته تجارت می‌گوید: برای مردمی که دوستان مسلمان ندارند و در مکان‌هایی زندگی می‌کنند که به طور مستقیم در ارتباط با مسلمانان نیستند، تشخیص حقیقت از دروغ درباره اسلام و مسلمانان کار دشواری محسوب می‌شود و نباید آن‌ها را به خاطر عدم آگاهی سرزنش کرد. به همین دلیل من کتاب قرآن را میان هم‌کلاسی‌ها و دانشجویان توزیع کردم تا آن‌ها بتوانند اسلام را از طریق منبع اصلی آن یعنی قرآن بشناسند و قضاوت بهتری راجع به اسلام به دست آورند.
وی افزود: به نظر من کسب آگاهی درباره مردمان و ادیان دیگر بسیار جالب است و سبب می‌شود قدر شباهت‌ها و تفاوت‌های میان همدیگر را بهتر دانسته و همدیگر را بهتر درک کنیم. در نتیجه همدلی بیشتری در میان اعضای جامعه ایجاد شود.
وی درباره عکس العمل مردم از دریافت قرآن گفت: آن‌ها بسیار قدردان بودند. بسیاری از آن‌ها می‌خواستند اسلام را از منبع آن بیاموزند اما تاکنون فرصتی برای این کار نیافته بودند یا اینکه نمی‌دانستند به کجا باید مراجعه کنند. در کل تجربه بسیار مثبتی بود.
جرد کارسون، کشیش کلیسای صلح لوتران و دبیر شورای میان ادیانی دانشگاه ایالتی نیومکزیکو با استقبال از این عمل گفت: شورای میان ادیانی، از وجود تنوع مذهبی در محوطه دانشگاه خبر دارد و ما از عملکرد آقای نور در آگاه‌سازی مذهبی در میان دانشگاهیان بسیار خرسندیم.

اهدای قرآن به غیرمسلمانان  ابتکار یک دانشجو برای آشنایی غیرمسلمانان با اسلام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha