جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عباسی- نشست وقف و  روحانیت در قزوین

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عباسی تصریح کرد: امروزه وقف در عرصه هایی چون حوزه‌های علمیه، فعالیت های قرآنی، اشتغال جوانان، بهداشت و درمان و مدرسه سازی جزو اولویت دارترین موضوعات است که باید در این زمینه به مردم اطلاع رسانی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، روز گذشته در نشست تخصصی "وقف و روحانیت" که با حضور نماینده ولی فقیه در قزوین و جمعی از مدیران مدارس علمیه، در حسینیه امینی ها این شهر برگزارشد، گفت: اگر موضوع وقف در جامعه نهادینه شود، بسیاری از آسیب‌های جدی برطرف و فاصله طبقاتی از میان خواهد رفت و باید از ظرفیت‌های مردمی و حوزه های علمیه و روحانیت استفاده کنیم تا به سمت نهادینه شدن فرهنگ وقف پیش برویم.

مدیر حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد:  یکی از موضوعات مهم در بحث وقف احیای موقوفات است، زیرا برخی از موقوفات در شهرستانها توسط برخی افراد تصرف شده و در مسیر اصلی نیت واقف قرار نگرفته است.

وی بر ترویج فرهنگ وقف در راستای نیازهای امروز جامعه تاکید کرد و بیان داشت: امروزه در حوزه های مختلف از جمله اشاعه فرهنگ اسلامی، علم آموزی، تحقیق و پژوهش و ... نیاز به ایجاد وقف های جدید هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی تصریح کرد: امروزه وقف در عرصه هایی چون حوزه‌های علمیه، فعالیت های قرآنی، اشتغال جوانان، بهداشت و درمان و مدرسه سازی جزو اولویت دارترین موضوعات است که باید در این زمینه به مردم اطلاع رسانی شود.

مدیرحوزه علمیه قزوین یادآورشد:  در کشور ما از زمان های قدیم، وقف مورد توجه بوده و افراد مومن تمام یا بخشی از اموال و دارایی های خود را با  نیت های متنوع و خدا پسندانه وقف کرده اند.

وی ادامه داد:  ماندگاری و اثربخشی یکی از شاخصه‌های وقف است که می‌تواند در راستای اشاعه فرهنگ اسلامی و کمک به انسان ها اثرات مفید و خوبی داشته باشد.

حجت الاسلام  والمسلمین عباسی خاطرنشان کرد: امروزه باید هدفمندی برای نیات، اولویت گذاری برای ملزومات و ضروریات وقف مورد توجه باشد و در دستور کار مبلغان و مروجان فرهنگ وقف قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه رسالت اصلی علما و روحانیان تربیت یافته مکتب حضرت امام صادق (ع)،  تحکیم اعتقادات و باورهای دینی، مذهبی و گسترش فرهنگ اسلامی به ویژه سنت الهی وقف است، ابراز داشت: امروز روحانیون در این راستا وظیفه خطیری بر عهده دارند  و ترویج سنت وقف وظیفه اصلی روحانیت و حوزه های علمیه است.

مدیر حوزه علمیه قزوین در پایان تاکید کرد: روحانیون باید در ایجاد موقوفات جدید و گسترش آنها متناسب با نیازهای جامعه نقش آفرینی نمایند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha