جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام غلامرضا عادل-مدیرکل اوقاف قزوین

حوزه/ حجت الاسلام عادل با اشاره به نقش رسانه ها در ترویج فرهنگ وقف، گفت: حوزه وقف، حوزه بسیار گسترده ای است و کارکردها و ارتباطات مختلفی با اقشار مختلف مردم دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از قزوین، حجت الاسلام غلامرضا عادل، روز گذشته در نشست تخصصی "وقف و روحانیت" که با حضور نماینده ولی فقیه در استان، مدیر حوزه و جمعی از ائمه جمعه و مدیران مدارس علمیه، در حسینیه امینی ها قزوین برگزارشد، ترویج وقف و احیا موقوفات را از اهداف اصلی سازمان اوقاف برشمرد و گفت: مشارکت مردم به خصوص  روحانییت وحوزه های علمیه در ترویج و احیا موقوفات بسیار مهم و اثرگذار است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه قزوین ادامه داد:  حوزه وقف، حوزه بسیار گسترده ای است و کارکردها و ارتباطات مختلفی با اقشار مختلف مردم دارد و به نوعی می توان گفت هر فرد به نحوی با بحث وقف مرتبط است.

وی تصریح کرد: مساجد یک نمونه بارز از مقوله وقف است و همین گستردگی کار حساسیت آن را زیاد می کند. همچنین وقف احکام گوناگونی دارد که باید از طریق رسانه ها به مردم تبیین شود.

حجت الاسلام عادل با تاکید بر اینکه ترویج فرهنگ وقف هدف اصلی سازمان اوقاف است،  بیان داشت: باید بیش از گذشته به مساله وقف پرداخته شود.

وی افزود:  یکی از اموری که باید متولیان امر وقف مد نظر داشته باشند، احیاء نیت واقفان، شفاف سازی در امور مالی و هزینه‌های وقفیات است و این مهم اثر زیادی در ترغیب مردم به سمت وقف می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین با بیان اینکه در مسیر اشاعه و ترویج وقف از هیچ کوششی نباید دریغ کرد، یادآورشد: وقف به معنای کلمه جوشان، احسان و نیکوکاری است و امروز نیاز داریم تا در زمینه گسترش موقوفات تلاش کنیم.

حجت الاسلام عادل خاطرنشان کرد:  در راستای خدمت‌ رسانی مطلوب با هدف احیا و توسعه موقوفات امیدواریم از مشارکت خوب خیرین و روحانیون حوزه های علمیه  بیشتر استفاده کنیم  تا کارها با شتاب بیشتری انجام شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین افزود: اقداماتی که تاکنون انجام شده باهمکاری و همراهی دستگاه‌های اجرایی ادامه خواهد یافت و امید می رود که با استفاده از ایده های نخبگان و خیرین و حوزه های علمیه، کارهای مطلوب تری در حوزه اوقاف و گسترش فعالیت ها انجام شود.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha