شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نشست «آشنایی با همسایگان مسلمان» در مرکز اسلامی کلمبوس

حوزه/ جامعه اسلامی کلمبوس آمریکا در نشست «آشنایی با همسایگان مسلمان» از غیرمسلمانان این شهر دعوت به عمل آورد تا پرسش‌هایشان را درباره اسلام از خود مسلمانان بپرسند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، جامعه اسلامی کلمبوس در غرب ایالت جورجیا در آمریکا در نشست «آشنایی با همسایگان مسلمان» از غیرمسلمانان دعوت کرد تا برای درک بهتر فرهنگ اسلامی و شناخت مسلمانان، در این مرکز حضور یابند و پرسش‌هایشان را درباره اسلام از خود مسلمانان بپرسند.

پس از حادثه تیراندازی هفته پیش در محوطه دانشگاه ایالتی اوهایو که منجر به زخمی شدن چند نفر و کشته شدن یکی از مهاجمان شد، اعضای جامعه اسلامی کلمبوس به این نتیجه رسیده‌اند که بایستی درباره هویت مسلمان بودن با اعضای جامعه به بحث و گفتگو بپردازند.

بصیل گوهر مدیر مرکز اسلامی در این باره گفت: برگزاری چنین نشست‌هایی از آن جهت مهم است تا مردم اسلام را مستقیما از زبان خود ما مسلمانان بشناسند، خصوصا در پاسخ به واکنش‌های رسانه‌های خبری غربی و اتفاقاتی که اخیرا رخ می‌دهند.

وی افزود: به نظر من هر کسی حق دارد نظر خودش را داشته باشد به جای اینکه همه پیرو نظرات کسانی باشند که به جای بقیه اعضای جامعه سخنوری می‌کنند. ما می‌خواهیم مردم به سراغ ما آمده، از ما بیاموزند، با ما تقابل داشته باشند، سخن ما را بشنوند و تجربه شخصی خودشان را داشت باشند. ما نمی‌خواهیم نظرات و باورهای مردم بر پایه اتفاقات و جریانات روزمره باشند.

 گوهر در پایان گفت: ما نیز اعضای این جامعه و شهروندان آمریکا هستیم و می‌خواهیم مردم بدانند که ما نیز مانند دیگر شهروندان آمریکایی دارای تنوع جمعیتی هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha